Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat systemy bezpieczeństwa

systemy bezpieczeństwa

Kierowcy masowo wyłączają te funkcje w autach. Ubezpieczyciele ostrzegają
Aktualności

Kierowcy masowo wyłączają te funkcje w autach. Ubezpieczyciele ostrzegają

MAN TGE Next Level teraz z dwoma nowymi wersjami. Jedna to game changer
Testy nowych samochodów

MAN TGE Next Level teraz z dwoma nowymi wersjami. Jedna to game changer

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Najbardziej denerwująca rzecz w nowych samochodach. Wielu kierowców jej nie znosi
Aktualności

Najbardziej denerwująca rzecz w nowych samochodach. Wielu kierowców jej nie znosi

Wszystkie nowe samochody sprzedawane na obszarze Unii Europejskiej muszą być wyposażone w obowiązkowe elementy podnoszące bezpieczeństwo jazdy. Takie są przepisy. Znajduje się wśród nich system ISA, który często stwarza problemy, ponieważ nie działa prawidłowo. Z tego powodu wielu kierowców wyłącza go przed rozpoczęciem jazdy, co w niektórych autach jest łatwiejsze, a w innych trudniejsze.

Samochód w kółku – czy wiesz, do czego służy ten przycisk? Będziesz używał go codziennie
Porady

Samochód w kółku – czy wiesz, do czego służy ten przycisk? Będziesz używał go codziennie

Samochodzik wewnątrz okręgu (może on być przerywany) – przyciski z tym symbolem pojawiają się coraz częściej w nowych samochodach. Są bardzo ważne, wielu kierowców od skorzystania z tego przycisku rozpoczyna każdą jazdę. Wyjaśniamy.

Kierowcy płacą coraz wyższe składki za OC. Przez coś, z czego nawet nie korzystają
Aktualności

Kierowcy płacą coraz wyższe składki za OC. Przez coś, z czego nawet nie korzystają

To paradoks – za najbezpieczniejsze samochody na rynku musimy płacić najwyższe składki ubezpieczeń. Chociaż nowoczesne systemy bezpieczeństwa codziennie zapobiegają wielu kolizjom i wypadkom, udział takiego auta w nawet drobnej stłuczce może zakończyć się katastrofą finansową. Ubezpieczyciele doskonale o tym wiedzą.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tempomat źle odczytał symbol na niemieckim fotoradarze. Służby pozostają nieugięte
Aktualności

Tempomat źle odczytał symbol na niemieckim fotoradarze. Służby pozostają nieugięte

Niemiecki kierowca twierdzi, że tempomat adaptacyjny w jego aucie przyspieszył przed fotoradarem. Zdaniem mężczyzny urządzenie błędnie zinterpretowało naklejkę umieszczoną na przyczepce z fotoradarem. Służby dobrze wiedzą o braku precyzji systemów rozpoznawania znaków drogowych, ale kierujący i tak musi zapłacić mandat.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Bariery energochłonne nie tak bezpieczne. Normy nie nadążają za rzeczywistością
Aktualności

Bariery energochłonne nie tak bezpieczne. Normy nie nadążają za rzeczywistością

Ich zadaniem jest wyhamowywanie uderzających w nie pojazdów, ale też ochrona osób w przypadku awarii. Niestety, bariery energochłonne coraz częściej przestają być elementem zapewniającym kierowcom i pasażerom realne bezpieczeństwo i stają się wręcz coraz poważniejszym zagrożeniem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Co oznacza SRS w samochodach? To więcej niż tylko poduszki powietrzne
Aktualności

Co oznacza SRS w samochodach? To więcej niż tylko poduszki powietrzne

Praktycznie każdy widział to oznaczenie w samochodzie, pewnie nawet zastanawiał się, co oznacza, a jednak prawie nikt nie wie, o co chodzi. I choć wszyscy wiedzą, że pod tym napisem kryje się poduszka powietrzna, to po co jeszcze ten dodatkowe SRS i co oznacza? Wyjaśniamy ten tajemniczy skrót.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Śnieg może pokonać zaawansowane systemy w samochodzie. Podpowiadam, co z tym zrobić
Eksploatacja

Śnieg może pokonać zaawansowane systemy w samochodzie. Podpowiadam, co z tym zrobić

Pada śnieg i wiele systemów asystujących w samochodzie przestaje działać? To wcale nie musi być usterka. Na dodatek jest na to szalenie prosty sposób.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowoczesne systemy w takich warunkach bywają ślepe. Dlaczego zimą nie działają?
Eksploatacja

Nowoczesne systemy w takich warunkach bywają ślepe. Dlaczego zimą nie działają?

Nasze auta są coraz bardziej naszpikowane systemami asystującymi, które powinny ratować nas w trudnych sytuacjach. Problem polega na tym, że kiedy warunki drogowe robią się naprawdę wymagające, wiele z nich przestaje działać. Jak sobie wtedy radzić? Czy można temu zapobiec?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auto doniesie "odpowiednim organom" , kierowca będzie ukarany?
Aktualności

Auto doniesie "odpowiednim organom" , kierowca będzie ukarany?

Większość kierowców nie czyta tego, na co się zgadza, klikając "tak" na ekranie auta – np. wtedy, gdy pojawia się możliwość aktualizacji systemu. Prędzej czy później to musiało się jednak wydarzyć: jeden z właścicieli BMW doczytał się, że klikając "tak", wyraża zgodę na przesyłanie danych dotyczących prędkości "odpowiednim organom" – zgodnie z rozporządzeniem UE 2021/1958. Swoim spostrzeżeniem podzielił się z Internautami na forum użytkowników BMW. No i rozeszło się... Na wstępie wyjaśnijmy, że to "nie do końca fejk".

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
"Producenci przewyższają standardy". Badacze Euro NCAP zachwyceni postępem
Aktualności

"Producenci przewyższają standardy". Badacze Euro NCAP zachwyceni postępem

Segment samochodów dostawczych nigdy nie kojarzył się z przesadną dbałością o bezpieczeństwo. W pojazdach szykowanych przez producentów do codziennej "harówki" zazwyczaj trzeba było liczyć się z ustępstwami, które przekładały się na niższą cenę katalogową. Teraz badacze Euro NCAP nie mogą przestać chwalić widocznych postępów.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
BMW osiągnęło to, czego nawet Tesla nie może. Nowy poziom automatyzacji
Aktualności

BMW osiągnęło to, czego nawet Tesla nie może. Nowy poziom automatyzacji

BMW wchodzi na nowy poziom komfortu podróżowania. Kierowca nowej serii 7 może już nie tylko sterować autem za pomocą wzroku, ale nawet nie skupiać się na drodze i oglądać film. To już trzeci poziom autonomicznej jazdy, który jest legalny w Europie, choć na razie tylko w jednym kraju.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Audi doprowadziło do zatrzymania swojego kierowcy. Grożą mu 3 lata więzienia
Aktualności

Audi doprowadziło do zatrzymania swojego kierowcy. Grożą mu 3 lata więzienia

To Audi samodzielnie "poprosiło" o pomoc przez system eCall po tym, jak jego kierowca wjechał do rowu. W ten sposób wsypało niebezpiecznego kierowcę, który przez dłuższy czas nie wsiądzie za kierownicę. Za to może pójść do więzienia na 3 lata.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
BMW odpaliło autopilota w Niemczech. Auto jedzie, kierowca odpoczywa. Sprawdziłem, jak to działa
Testy nowych samochodów

BMW odpaliło autopilota w Niemczech. Auto jedzie, kierowca odpoczywa. Sprawdziłem, jak to działa

BMW uzyskało zgodę na udostępnienie kierowcom w Niemczech autopilota, co w praktyce oznacza odpalenie funkcji automatycznej jazdy na poziomie "prawie 3". Już dziś wśród aut przemierzających niemieckie autostrady są beemki, których kierowcy nie muszą dotykać kierownicy choćby i przez 200 km. Technologia robi niezwykłe wrażenie – dość powiedzieć, że kierowca, który pełni jedynie rolę kierownika (albo jak kto woli: nadzorcy) patrzy na drogę i akceptuje kolejne pomysły samochodu za pomocą spojrzenia.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Auta dostawcze bezpieczne jak nigdy dotąd. Ale jest jeden problem
Aktualności

Auta dostawcze bezpieczne jak nigdy dotąd. Ale jest jeden problem

Euro NCAP opublikował wyniki pierwszych testów przeprowadzonych w 2024 r. Na pierwszy ogień poszły małe samochody dostawcze, które w większości przypadków mają również swoich pasażerskich odpowiedników. Spośród ośmiu modeli tylko dwa otrzymały notę Platinum, pozostałe zasłużyły na ocenę Gold. Kłopot w tym, że za bezpieczeństwo często trzeba dopłacić.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Wielki Brat w samochodach obowiązkowy już od 2024 r. Jest też dobra wiadomość
Aktualności

Wielki Brat w samochodach obowiązkowy już od 2024 r. Jest też dobra wiadomość

Od prędkości 20 km na godz., a jeśli producenci aut tak zdecydują to nawet niższej, będzie działał system ADDW (Advanced Driver Distraction Warning). Jego zadaniem jest wykrywanie, czy kierowca cały czas obserwuje sytuację na drodze. Samochodowy Wielki Brat będzie obowiązkowy już w połowie 2024 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nowoczesne systemy w samochodach zawodzą i potrafią irytować. Jak sobie z nimi radzić?
Eksploatacja

Nowoczesne systemy w samochodach zawodzą i potrafią irytować. Jak sobie z nimi radzić?

Im nowocześniejszy samochód, tym jest wyposażony w więcej elektronicznych wspomagaczy. Dzięki nim zwykle łatwiej uniknąć wypadku czy kolizji. Niestety, nie można na nich w pełni polegać. Bywa, że nawet najnowocześniejsza elektronika zawodzi, a jej niepotrzebne interwencje mogą niemile zaskoczyć również innych uczestników ruchu.

Tak samochody szpiegują kierowców. Informacje gromadzą nawet piloty
Aktualności

Tak samochody szpiegują kierowców. Informacje gromadzą nawet piloty

Nowoczesne samochody szpiegują nas na każdym kroku. Dane gromadzone są na wielu urządzeniach, w które pojazdy są wyposażone. Im nowszy model, tym na pokładzie jest ich więcej, a inwigilacja odbywa się skuteczniej. Informacje coraz częściej wysyłane są na bieżąco do producentów, za pomocą łącza internetowego. Wiele z nich zapisywanych jest też w pamięci sterowników. Uniknąć inwigilacji można, kupując starszy model samochodu, który nie został wyposażony w urządzenia śledzące. Zwykle nie da się wyłączyć niechcianych opcji w ustawieniach.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Asystenci pasa ruchu w 71 autach - wielki test ADAC
Eksploatacja

Asystenci pasa ruchu w 71 autach - wielki test ADAC

Od 2022 r. asystent pasa ruchu ma być obowiązkowym wyposażeniem nowych modeli samochodów, a od 2024 mają być w ten system wyposażone wszystkie nowe samochody na terenie UE. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował działanie asystenta pasa ruchu w 71 modelach samochodów z lat 2018-2019. Wniosek? Wyposażenie to działa coraz lepiej i skutecznie ogranicza liczbę wypadków, ale nie w każdym pojeździe działa tak samo dobrze.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kierowca będzie miał na to 6 sekund. Jeśli zapomni, zacznie się problem
Aktualności

Kierowca będzie miał na to 6 sekund. Jeśli zapomni, zacznie się problem

Już od kilku lat na wyposażeniu niektórych samochodów są różnego rodzaje systemy wykrywania zmęczenia u kierowcy. Według Komisji Europejskiej propozycja przerwy w jeździe pojawiająca się na wyświetlaczu czy drganie kierownicy to za mało. W 2024 r. mają wejść w życie nowe zasady.

Euro NCAP sprawdziła bezpieczeństwo aut dostawczych. Tylko dwa zasłużyły na złoto
Aktualności

Euro NCAP sprawdziła bezpieczeństwo aut dostawczych. Tylko dwa zasłużyły na złoto

Organizacja Euro NCAP opublikowała długo oczekiwane oceny testów bezpieczeństwa samochodów dostawczych. Testujący zweryfikowali obecność w pojazdach zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Ocenie poddano 18 pojazdów, ale żaden z nich nie zdołał uzyskać oceny "Platynowa".

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.