Podstawowy Hyundai Ioniq Hybrid kosztuje w Polsce od 99 900 zł. Toyota Prius 1.8 Hybrid 122 KM E-CVT w bazowej wersji Active kosztuje 119 900 zł (Toyota ma jeszczew ofercie Aurisa Hybrid kosztującego od 80 900 zł). Tak wysoka różnica w stosunku do Priusa to duża zaleta modelu z Korei.
Na dokładne porównanie poziomów wyposażenia obu samochodów musimy jeszcze chwilę zaczekać, ale Hyundaia Ioniq nie powinien odbiegać na tym polu od rywala z Japonii. Wiemy, że w podstawowej wersji Business znajdą się: automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, aktywny tempomat, czujnik deszczu, 7 poduszek powietrznych oraz pakiet czynnych systemów bezpieczeństwa. W jego skład wchodzą: autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) i system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA).
Hyundai Ioniq Hybrid - cennik
Wersja wyposażenia | Cena |
Business | 99 900 zł |
Premium | 110 900 zł |
Platinum | 118 900 zł |
Hybryda Hyundaia napędzana jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 GDI o mocy 105 KM oraz elektrycznym silnikiem o mocy 43,5 KM (32 kW), zasilanym bateriami litowo-jonowo-polimerowymi. Łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM (w Priusie 122 KM). Co ciekawe, Ioniq Hybrid jest wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów, a nie w przekładnię bezstopniową. Do wyboru są trzy tryby jej pracy: Sport, Comfort i Eco. Plus należy się również za duży bagażnik o pojemności 550 litrów (baterie znajdują się pod tylną kanapą).
Hyundai Ioniq Hybrid został objęty pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz ośmioletnim programem Assistance. Na okres ośmiu lat lub dystans 200 000 km udzielana jest gwarancja na zestaw baterii. Na nowy model przygotowano specjalne oferty finansowania w postaci kredytu, leasingu i programu Hyundai Abonament.
Hybrydowy Ioniq jako pierwszy trafił do sprzedaży, ale to dopiero początek ofensywy koreańskiej marki. Niedługo ofertę tego modelu powiększy hybrydowa wersja PHEV (z możliwością ładowania baterii z gniazdka) oraz wariant w pełni elektryczny.