Hyundai ix35 - Kompaktowy, dynamiczny SUV

Auto Świat
Nowy, język projektowania Hyundaia zawiera się w wyprofilowanych i delikatnie zakrzywionych liniach modelu Hyundai ix35. Sześciokątna osłona chłodnicy zaprezentowana po raz pierwszy w koncepcyjnym modelu ix-onic,została przeniesiona do produkcyjnej wersji Hyundaia ix35 i będzie charakterystycznym elementem stylistycznym łączącym przyszłe modele z rodziny Hyundaia. W celu osiągnięcia zamierzonego wizerunku dynamiczno-sportowego, Hyundai ix35 otrzymał agresywną linię boczną wzmacniającą wrażenie niskiego osadzenia nad podłożem, co dodatkowo potęgują opcjonalne koła 225/55 R18. W skład elementów poprawiających aerodynamikę wchodzi tylny spoiler, który pomaga obniżyć zużycie paliwa.Poczucie przestrzenności wewnątrz kabiny pasażerskiej potęguje dwupanelowe, panoramiczne okno dachowe z szybami blokującymi promienie UV, z którego cieszyć się mogą także pasażerowie zajmujący tylne siedzenia. Centralny panel może zostać uchylony lub całkowicie otwarty, poprzez wysunięcie go do góry, a następnie umiejscowienie ponad panelem tylnym. Bezpieczeństwo użytkowania zapewnia system zapobiegający przytrząśnięciu.Na tablicy przyrządów wykorzystano technologię Supervision zapożyczoną z luksusowego sedana Genesis, dzięki której kluczowe informacje wyświetlane są w niezwykle przejrzysty i nie obciążający wzroku kierowcy. Wszystkie przyciski i wskaźniki podświetlone są na niebiesko, czyli w kolorze Hyundaia, podobnie jak w innych modelach marki.Hyundai ix35 został osadzony na płycie podłogowej o rozstawie osi 2 640mm powiększonym w stosunku do poprzednika o zaledwie 10 mm. Mierzący 4 410 mm długości i 1 820 mm szerokości, Hyundai ix35 jest także dłuższy i szerszy od ustępującego modelu Tucson, co umożliwiło wygospodarowanie dużo większej przestrzeni wewnątrz przy jednoczesnym obniżeniu wysokości całkowitej o 20 mm do 1 660 mm bez negatywnego wpływu na ilość przestrzeni nad głowami pasażerów.Atrakcyjność Hyundaia ix35 zwiększają najnowsze, oszczędne jednostki napędowe oraz sześciobiegowe manualne i automatyczne skrzynie biegów. Klienci z Europy Zachodniej otrzymają do wyboru dwa oszczędne i ekologiczne silniki benzynowe: jednostkę Theta-II rozwijającą moc 166 KM i maksymalny moment obrotowy 197 Nm, oraz silnik Gamma 1,6 GDI o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 167 Nm (dostępny od listopada 2010).Europejska gama silników wysokoprężnych obejmuje dwie nowe jednostki: R 2,0 i U-II 1,7 (dostępne będą od listopada 2010 roku). Silnik R 2,0 będzie występował w dwóch wariantach mocy: 184 KM oraz 136 KM. Jednostka U-II będzie dysponowała mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 255 Nm. Obydwa silniki Diesla współpracują ze standardowymi, sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, podczas gdy jednostka R dostępna jest z opcjonalną, sześciobiegową przekładnią automatyczną.Hyundai ix35 będzie budowany w trzech fabrykach rozlokowanych na dwóch kontynentach. Produkcja modelu Tucson przeznaczonego na rynek koreański rozpoczęła się już we wrześniu w fabryce Ulsan. W październiku 2009 roku w fabryce Ulsan ruszy produkcja wersji przeznaczonych na rynek północnoamerykański oraz rynki państw nie należących do Unii Europejskiej.Produkcja modeli ix35 w fabryce Kia Motors w słowackiej Żylinie rozpocznie się w pierwszym kwartale 2010 roku (silniki R i Theta-II) a w Europie w drugim kwartale.

Katalog Samochodów Auto Świat