Gama silników Hyundai R składać się będzie z dwóch kategorii pojemnościowych – 2,0 i 2,2 l. Wykorzystany zostanie system bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail trzeciej generacji z maksymalnym ciśnieniem wtrysku wynoszącym 1800 barów, czterozaworowy rozrząd oraz turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek. Filtr cząstek stałych i recyrkulacja spalin to podstawowe rozwiązania pozwalające spełnić limity normy Euro 5.

Mniejsza jednostka o pojemności 2,0 l zaoferuje 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 392 Nm. Większy silnik 2,2 l osiąga moc 147 kW (200 KM) i moment obrotowy 436 Nm. W centrum uwagi przy opracowywaniu nowych jednostek znalazły się wibracje i hałas, które udało się wytłumić tak, by silniki mogły równać się z czołówką.

Pierwsze modele, w których pojawią się nowe silniki, to Tucson i Sonata. Stanie się tak pod koniec roku 2009.