Sonata jest trzecim modelem tej marki, który osiągnął taki wynik. Warto przypomnieć, iż Akcent osiągnął tę granice w 2001 roku, Elantra w 2008 roku. Milionowy egzemplarz Sonaty został wyprodukowany w 1994 roku, granica czterech milionów przekroczona została w 2007 roku, a po trzech latach pięciu milionów.

Z liczby pięciu milionów egzemplarzy 2,7 mln zostało sprzedanych w Korei, która wciąż pozostaje największym odbiorca Sonaty. Najwięcej, bo 1,3 mln egz. wyeksportowano do USA, gdzie aktualnie sprzedawana jest szósta generacja. Konkurentami Sonaty są takie modele jak m.in. Toyota Camry czy Honda Accord.

Pierwsza generacja Hyundaia Sonata trafiła do sprzedaży w 1985 roku i wywodziła się z modelu Stella, napędzana była silnikiem czterocylindrowym o pojemności skokowej 1,8 l i 2,0 l. Wówczas auto przeznaczone było jedynie na rynek koreański.

Druga generacja miała premierę w 1988 roku, otrzymała napęd przednich kół oraz nadwozie stworzone przez ItalDesign i technikę z Mitsubishi Galant. To także pierwszy model, który trafił do USA i Kanady.

Trzecia generacja po raz pierwszy pojawiła się w 1993 roku, a czwarta w 1998 roku. Piąta generacja, której sprzedaż kończy się w Europie, funkcjonuje na rynku od 2004 roku.

We wrześniu 2009 roku na niektórych rynkach sprzedawana jest Sonata YF. Europa powinna doczekać się następcy aktualnego modelu w ciągu najbliższych miesięcy i już wiadomo, że będzie on miał oznaczenie i40. Producent zapowiada obok sedana także wersję kombi.