Demonstracją coraz większych możliwości technologicznych i designerskich koncernu Hyundai Motor Co. są trzy całkiem nowe modele pojazdów, zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Seulu. Sportowy coupe concept Veloster spełnia wymagania kierowców młodej generacji. Nowy H-1 wzmacnia pozycję Hyundaia w segmencie vanów. Hyundai i30 kombi poszerza ofertę koncernu w segmencie C.

Na czele trzech nowych projektów stoi sportowe coupe o nazwie Veloster, które spełnia wysokie wymagania nabywców młodej generacji. Obok koncepcyjnego samochodu sportowego, na salonie zadebiutowały również dwa modele produkcyjne: van TQ, zupełnie nowa wariacja niezwykle udanego modelu H-1 oraz model i30 kombi, zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki któremu Hyundai powraca do tego popularnego segmentu.

Veloster

Nasze prezncje rozpoczynamy od Velostera. Zaprojektowany w Centrum Projektów i Technologii w Namyang, coupe Veloster (zakodowanyjako HND-3) jest trzecim z serii odważnych projektów samochodów koncepcyjnych, jakie powstały w studiu stylistycznym w Korei.

Nazwa Veloster – połączenie wyrazów velocity (ang. prędkość) i roadster – jest uosobieniem sportowej charakterystyki klasycznegoauta 2+2. Panoramiczne okno dachowe oraz inne elementy futurystycznej konstrukcji tworzą wizerunek zaawansowanego technologicznie samochodu przyszłości.

Veloster łączy w sobie prosty, aczkolwiek charakterystyczny design z solidną konstrukcją i dobrą jakością, co spełnia wymagania kierowców młodej generacji.

- worząc model Veloster chcieliśmy spróbować czegoś zupełnie nowego - powiedział Suk-Geun Oh, wiceprezes działu projektów Hyundaia. Zdajemy sobie sprawę, że w naszej ofercie brakuje radykalnie nowych konstrukcji, które przemawiałyby do młodychkierowców w wieku około 20 lat. Obieramy więc zupełnie nowy kierunek projektowania.

Dane techniczne Veloster / HND-3

- długość: 4100 mm;- szerokość: 1790 mm;- wysokość: 1450 mm;- rozstaw osi: 2600 mm;- opony: 245/35 R20;- napęd: na przednie koła, 2-litrowy silnik DOHC Theta, 4 cylindry w układzie rzędowym, 5-biegowa przekładnia automatyczna.