Auto Świat Wiadomości Aktualności Hyundai żegna się z silnikami spalinowymi?

Hyundai żegna się z silnikami spalinowymi?

Wszystko wskazuje na to, że Hyundai całkowicie odchodzi od silników spalinowych. Koreański producent zamyka dział rozwoju silników, a zespoły zajmujące się konwencjonalnymi układami napędowymi przekształcił w działy rozwoju pojazdów elektrycznych.

Hyundai Ioniq 5
Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai Ioniq 5

Hyundai chce przyspieszyć swoje przejście na produkcję aut elektrycznych. Jak informuje "The Korean Economic Daily", koreański producent tuż przed świętami Bożego Narodzenia zamknął dział rozwoju silników w swoim centrum badawczo-rozwojowym i nie będzie już opracowywał nowych jednostek spalinowych.

Gazeta przekazała, że Park Chung-kook, który został nowym dyrektorem ds. badań i rozwoju, w swoim e-mailu do pracowników stwierdził, że "teraz przejście na elektryfikację jest nieuchronne". Nowo mianowany dyrektor dodał również, że chociaż opracowanie własnego silnika jest wielkim osiągnięciem, to trzeba zmienić system, aby bazując na tym osiągnięciu tworzyć przyszłe innowacje.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Hyundai skupia się na autach elektrycznych

Wprowadzone przez Hyundaia zmiany są efektem szybszego niż oczekiwano pójścia światowego przemysłu motoryzacyjnego w kierunku aut elektrycznych. A te nie potrzebują tradycyjnego układu napędowego, na który składają się silnik spalinowy oraz skrzynia biegów.

Teraz, po ok. 40 latach istnienia działu rozwoju silników spalinowych, Hyundai przekształcił go w jednostkę do rozwoju elektryfikacji. Wcześniej zespoły odpowiedzialne za rozwój aut elektrycznych były częścią jednostek, które pracowały nad rozwojem układu napędowego. W efekcie wprowadzonej zmiany badacze z działu projektowania silników przeszli do centrum projektowego zajmującego się elektryfikacją, pozostawiając jedynie część pracowników, którzy będą jeszcze pracowali nad modyfikacją istniejących silników.

Równocześnie w ramach działu rozwoju elektryfikacji koreański producent stworzył centrum rozwoju akumulatorów. To właśnie tutaj pracują zespoły m.in. zajmujące się projektowaniem baterii oraz zwiększaniem ich wydajności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków