Koncept ma długość 5444 mm, szerokość 2100 mm i wysokość 1506 mm – plasują je na górnej półce, w segmencie D. Rozstaw osi wynosi 3470 mm, czyli o 240 mm więcej niż w nowym Audi A8 w wersji wydłużonej.
Centralnym elementem wyglądu zewnętrznego jest kabina – duże powierzchnie szklane z przodu i z tyłu oraz wypukłe szyby boczne zapewniają podróżnym jasne i przestronne wnętrze. Na powierzchniach bocznych okien pojazdu, aż do słupka D, przebiega wyraźna krawędź – to novum w stylistyce samochodowej. Linia ta podkreśla długość pojazdu i skutecznie redukuje optycznie rozmiar kabiny w stosunku do całej sylwetki pojazdu.
Wypukłe wnęki czterech kół podkreślają geny Audi quattro i nawiązują do najnowszych koncepcji karoserii stylistów Audi. Koła o rozmiarze 26 cali wysunięto możliwie daleko na zewnątrz.
Styliści zredukowali część przednią i tylną do minimalnej ilości linii i postawili na duże jednolite powierzchnie. Podobnie jak w Audi e-tron Sportback concept, także z przodu Aicona znajduje się odwrócona sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe – to charakterystyczny element nadchodzącej generacji elektrycznych samochodów marki Audi.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu, w samochodzie tym zrezygnowano z tradycyjnych reflektorów i świateł. Zamiast nich znajdziemy tu w pełni cyfrowe powierzchnie wyświetlaczy składające się z setek trójkątnych segmentów pikseli. Na wzór symbolu Audi AI, są one trójwymiarowe.
Wokół osłony chłodnicy Singleframe znajdują się dużej powierzchni pola świetlne, w których – podobnie jak z tyłu – umieszczono ponad 600 trójwymiarowych pikseli, rozmieszczonych w uporządkowany przestrzenie sposób. Duże powierzchnie i duża liczba pikseli pozwala na pokazywanie różnorodnych grafik, animacji i informacji we wszystkich kolorach. W ten sposób, Audi Aicon nie jest już związane ze statyczną optyką światła do dziennej jazdy, lecz dopasowuje się do sytuacji na drodze, a nawet do preferencji pasażerów.
Wnętrze sprawia najbardziej przestronne wrażenie, gdy oba przednie fotele są maksymalnie przesunięte do tyłu. Audi Aicon to pojazd 2+2. Tapicerowana, podwójna tylna kanapa jest zintegrowana z tylną ścianą, a oba przednie fotele są zorientowane na maksymalny komfort i optymalną przestrzeń. Pasażerowie, na życzenie mogę przesunąć siedzenie o 500 mm wprzód lub w tył. Siedzenia nie są osadzone na szynach, lecz na pokrytej wykładziną i przesuwanej wzdłuż platformie, na której spoczywają także stopy pasażerów. Wysokość platformy można zmieniać, dzięki czemu może ona być także swego rodzaju otomaną dla nóg. Siedziska i oparcia można bezstopniowo pochylać, co pozwala na przyjęcie wygodnej pozycji do pracy lub wypoczynku.
Za dynamikę Audi Aicon odpowiada wysoce wydajny napęd elektryczny. Składa się on z czterech silników elektrycznych – po dwa na obu osiach. Akumulatory magazynujące energię umieszczono w strefie pod podłogą. Są to jednostki magazynujące, które będą posiadać znacznie wyższą zdolność przechowywania energii niż współczesne akumulatory litowo-jonowe.
Cztery silniki elektryczne generują łącznie moc 260 kW i moment obrotowy rzędu 550 Nm, a każdy z nich napędza jedno koło, co umożliwia zastosowanie elektronicznie sterowanego, zmiennego napędu na cztery koła quattro. Maksymalne przyspieszenie było wymogiem nieco mniej ważnym niż maksymalna wydajność, a tym samym także zasięg.
Odpowiednio zastosowana lekka konstrukcja wykonana z kompozytów i zoptymalizowana aerodynamika, dodatkowo znacznie przyczyniają się do tego, że Audi Aicon na jednym ładowaniu może pokonać odcinek dłuższy niż 800 km.
Nawet ładowanie skróci się do minimum. Dzięki układowi wysokiego napięcia 800 V jednostkę akumulatorów Audi Aicon można naładować w 80 procentach, w czasie krótszym niż 30 minut. Alternatywnie, na pokładzie znajduje się także jednostka do ładowania indukcyjnego, czyli bezprzewodowego. Obie sprawy Audi Aicon załatwia bez kierowcy – w strefie AI potrafi samodzielnie podjechać do stacji ładującej i tam bez wsparcia człowieka naładować swoje akumulatory.