- Możliwości terenowe tego modelu są legendarne.
- Pomimo zwiększenia rozmiarów auto nadal jest łatwe w manewrowaniu - jego promień skrętu to jedynie 5,8 m.
Nowy Land Cruiser wyposażony jest w ergonomiczne i funkcjonalnie pogrupowane elementy sterowania, deskę rozdzielczą nowej konstrukcji, w której znalazł się duży, 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Touch 2 with Go, zestaw elektronicznych wskaźników Optitron oraz obsługiwany z kierownicy 4,2-calowy wyświetlacz wielofunkcyjny.
Komfort na pokładzie zwiększono dzięki wprowadzeniu wentylacji przednich siedzeń, ogrzewaniu tylnych siedzeń oraz zastosowaniu elektrycznie podgrzewanej szyby przedniej i podgrzewanych dysz spryskiwaczy, a także dzięki automatycznie opuszczanym przy cofaniu lusterkom zewnętrznym.
Oferowany na rynkach Europy Zachodniej i Centralnej nowy Land Cruiser napędzany jest turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.8 D-4D o mocy 130 kW/177 KM. Na rynkach Europy Wschodniej dostępne są również modele z silnikami benzynowymi 2.7 VVT-i o mocy 120 kW/161 KM oraz 4.0 VVT-i o mocy 183 kW/249 KM.
Kluczem do legendarnych możliwości terenowych Land Cruisera jest bardzo trwała, odporna na odkształcenia i unikalna w tym segmencie pojazdów konstrukcja nadwozia mocowanego na ramie. Łatwa w konserwacji i naprawie, gwarantująca połączenie bardzo wysokiej wytrzymałości i sprawdzonej trwałości, nie tylko zapewnia wysoki poziom ochrony przed uszkodzeniami, ale również znacznie zmniejsza podatność podwozia na obciążenia skręcające, zapewniając kierowcy optymalną precyzję kierowania i kontrolę nad pojazdem. Ponadto konstrukcja nadwozia na ramie skutecznie izoluje kabinę przed uderzeniami pochodzącymi z zawieszenia kół, dzięki czemu nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych uzyskuje się wyższy komfort jazdy.
Zastosowane systemy wspomagania jazdy w terenie nie tylko pomagają nawet niedoświadczonym kierowcom w maksymalnym wykorzystaniu możliwości pojazdu, ale też sprawiają, że Land Cruiser jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie, bezpiecznych, przyjemnych i łatwych w prowadzeniu samochodów z napędem na wszystkie koła, jakie są obecnie dostępne na całym świecie.
Całkowitą długość nowego Land Cruisera zwiększono o 60 mm do 4840 mm (4565 mm w modelu 3-drzwiowym). Mimo to samochód jest łatwy w manewrowaniu, z minimalnym promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 5,8 metra (5,2 metra dla modelu 3-drzwiowego). Przednia część Land Cruisera odziedziczyła kilka cech konstrukcyjnych charakterystycznych dla swoich słynnych poprzedników – dotyczy to m.in. przeprojektowanej maski silnika, przedniego wlotu powietrza, reflektorów, przedniego zderzaka i błotników.
Maska silnika została tak ukształtowana, by uzyskać jak najlepszą widoczność obszaru przed samochodem. Dla lepszej ochrony przedziału silnika jest on po bokach osłonięty powierzchniami zderzaka. Światła przeciwmgielne zintegrowano z dolnymi częściami zderzaka, którego naroża unoszą się ku górze, a jego sekcja środkowa została uformowana jak płyta ślizgowa, by poprawić manewrowość w terenie. Podniesiono też boczne krawędzie błotników, by ułatwić kierowcy wyczucie gabarytów samochodu.
Nowy Land Cruiser jest dostępny w dziesięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych – Midnight Emerald Blue oraz metalizowanym Avant-Garde Bronze.