Jak się okazało mogą podróże być tańsze niż się nam wydaje . Pod warunkiem, że jazda - jak w Superteście Ekonomii -odbywać się będzie w zgodzie z przepisami ruchu drogowego i obowiązującyminormami prędkości . Oto wyniki:Zwycięski Peugeot 107 1.4 HDi prowadzony przez Andrzeja Dąbrowskiego zużywał na trasieśrednio 2.92 l oleju napędowego na 100 km. Koszt paliwa (14.07 lpo 3.89zł/l ) na całej trasie wyniósł tylko 54 zł 73 gr. Największa w stawce i wyposażona w silnik o największej pojemności ( 1496 cm3) hybrydowa Toyota Prius przejechała trasę zużywając przeciętnie3.96 l benzyny( 4.16 zł/l) na 100 km .Dwupaliwowa Kia Picantospaliła 20,87 l gazu (1.99 zł/l)i 6.5 l benzyny. Łączny koszt paliwa Kii był niższy od wartości benzyny zużytej przez Priusa ale wyższy od pozostałych uczestników testu korzystających z oleju napędowego.Mistrzem zasięgu została w tym roku Dacia Logan , która dzięki 50-litrowemu zbiornikowi paliwa i średnio zużyciu podczas testu na poziomie 3.21 l/100 km może pokonać bez uzupełniania paliwa dystans 1558 km. Druga w tej klasyfikacji jest Skoda Fabia Kombiwyposażona w zbiornik o pojemności 45 litrów, mimo mniejszego spalania ( 3.12 l/100 km) , ma zasięg o 100 km mniejszy . W klasyfikacji "Najtańszy w eksploatacji" po raz trzeci triumfował Fiat Panda. Koszt eksploatacji 1 kilometra , przy założeniu , że kupiony za35 tysięcy zł samochód przejedzie 100 tysięcy km , zużywającśrednio3.05 l oleju napędowego na 100 km po 3.89 zł/l ,wyniósł 46 gr.
Galeria zdjęć
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii
III Super test ekonomii