Jak się okazało mogą podróże być tańsze niż się nam wydaje . Pod warunkiem, że jazda - jak w Superteście Ekonomii -odbywać się będzie w zgodzie z przepisami ruchu drogowego i obowiązującyminormami prędkości . Oto wyniki:Zwycięski Peugeot 107 1.4 HDi prowadzony przez Andrzeja Dąbrowskiego zużywał na trasieśrednio 2.92 l oleju napędowego na 100 km. Koszt paliwa (14.07 lpo 3.89zł/l ) na całej trasie wyniósł tylko 54 zł 73 gr. Największa w stawce i wyposażona w silnik o największej pojemności ( 1496 cm3) hybrydowa Toyota Prius przejechała trasę zużywając przeciętnie3.96 l benzyny( 4.16 zł/l) na 100 km .Dwupaliwowa Kia Picantospaliła 20,87 l gazu (1.99 zł/l)i 6.5 l benzyny. Łączny koszt paliwa Kii był niższy od wartości benzyny zużytej przez Priusa ale wyższy od pozostałych uczestników testu korzystających z oleju napędowego.Mistrzem zasięgu została w tym roku Dacia Logan , która dzięki 50-litrowemu zbiornikowi paliwa i średnio zużyciu podczas testu na poziomie 3.21 l/100 km może pokonać bez uzupełniania paliwa dystans 1558 km. Druga w tej klasyfikacji jest Skoda Fabia Kombiwyposażona w zbiornik o pojemności 45 litrów, mimo mniejszego spalania ( 3.12 l/100 km) , ma zasięg o 100 km mniejszy . W klasyfikacji "Najtańszy w eksploatacji" po raz trzeci triumfował Fiat Panda. Koszt eksploatacji 1 kilometra , przy założeniu , że kupiony za35 tysięcy zł samochód przejedzie 100 tysięcy km , zużywającśrednio3.05 l oleju napędowego na 100 km po 3.89 zł/l ,wyniósł 46 gr.
III Super test ekonomii
Trasa tegorocznej imprezy prowadziła z Warszawy przez Mińsk Mazowiecki , Ostrów Mazowiecką do Łomży i dalej przez Ruciane-Nidę, Szczytno, Nidzicę, Mławę i Płońsk z powrotem do Warszawy.Jej długość wynosiła 504 km i 700 metrów.