Nowa technologia ActiveBraking. Dzięki niej opona zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią w czasie hamowania, co w efekcie zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.

Eagle F1 Asymmetric 2 została dokładnie przebadana - w grudniu 2010 roku - przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD Automotive na torach samochodowych we Francji i Niemczech. Charakteryzowała się wyjątkowo wysokimi osiągami, w tym m.in. droga hamowania na mokrej nawierzchni była o 3 metry krótsza w porównaniu ze średnimi osiągami trzech czołowych konkurencyjnych opon.

Gdy opona Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 24 km/h2. Również wykazała dobre osiągi w zakresie hamowania i kierowania na suchej nawierzchni, przy czym jej droga hamowania była o 2 metry krótsza niż średnie osiągi trzech czołowych opon konkurencji. Na suchej nawierzchni, kiedy opona Goodyear Eagle F1 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 22 km/h2.

Testy niemieckiego instytutu badawczego TÜV SÜD Automotive potwierdziły również, że ta opona charakteryzuje się najwyższej klasy oporami toczenia w swojej kategorii, przy czym jej opory toczenia są o 7% niższe.

Opona ta zapewnia cichą jazdę. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika i zoptymalizowana kolejność klocków (4 Pitches Sequence) z 64 klockami po zewnętrznej stronie opony oraz 72 klockami po wewnętrznej stronie pomagają zmniejszyć poziom hałasu.

Zoptymalizowany komputerowo kształt rowków opony oraz sztywność bieżnika powodują równomierny rozkład ciśnienia w oponie i równomierny rozkład sztywności na całej powierzchni styku opony z podłożem, dzięki czemu osiąga ona dłuższe przebiegi.

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest dostępna w 29 popularnych rozmiarach.