• Zespół dostał przydomek "wyścigowi piekarze", ponieważ sponsorem tytularnym jest firma zajmująca się produkcją pieczywa
  • Inter Europol Competition to jedyny polski zespół w wyścigach długodystansowych
  • Samochód, który wystartuje w wyścigu 24h Le Mans, ma 530 KM mocy i tylko 950 kg masy własnej!

Piekarze i długodystansowe wyścigi nie mają zbyt wiele wspólnego. Jedyne, co ich łączy, to zarywanie nocek, podczas których ciężko pracują. Piekarze z Inter Europol mają jednak jeszcze jedną cechę wspólną. Uwielbiają wyścigi. To właśnie dlatego od początku istnienia zespołu ich sponsorem tytularnym jest firma zajmująca się produkcją pieczywa.

Zespół z sukcesami

Przygoda z wyścigami została zapoczątkowana przez Wojciecha Śmiechowskiego w 2010 r. i trwa nieprzerwanie. Obecnie za sterami zespołu, ale także ich samochodów wyścigowych, znajduje się Jakub Śmiechowski. Praca nad zespołem i samochodami przez lata zaprocentowała wieloma sukcesami na arenie międzynarodowej, w tym dwoma zwycięstwami w Asian Le Mans Series w LMP3, czy drugie miejsce w European Le Mans Series. Od 2019 r, startują także w najbardziej legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Co więcej, są pierwszym i jedynym polskim zespołem w padoku.

Gotowi do startu

Wchodząc do garażu zespołu można zobaczyć trzy rozłożone prawie na części pierwsze samochody. Mimo że wokół jest masa różnych elementów, to wszystko jest poukładane i gotowe do ponownego złożenia. Patrząc na to wszystko, ciężko uwierzyć, że chłopaki zdążą wszystko poskładać. Na szczęście mamy do czynienia z profesjonalistami, dlatego "wyścigowi piekarze" już są spakowani i gotowi na wymagający i prestiżowy wyścig 24h Le Mans. Jakub Śmiechowski, Alex Bundle i Renger van der Zande zasiądą za kierownicą samochodu Oreca 07 i 21 sierpnia zaczną wyścig po zwycięstwo na torze Circuit de la Sarthe.

Klasyczna motoryzacja

Samochód, który będzie walczył w 24h Le Mans to model przeznaczony do walki w klasie LMP2. Choć nie jest to najwyższa klasa (druga z kolei), to samochód ten jest równie ekscytujący. Auto waży 950 kg, a za napęd odpowiada wolnossący silnik V8 Gibson GK-428 o mocy 530 KM. Jak zawsze, walka z wagą to podstawa, dlatego każda część w samochodzie jest stworzona z jak najlżejszych komponentów i zapewnia ekstremalne parametry. Co ciekawe, samochody są także wyposażone w system klimatyzacji. To także bardzo istotny element, bowiem podczas jazdy kierowca musi znosić naprawdę wysokie temperatury.

Mam zamiar śledzić zmagania polskiej ekipy na torze. W końcu rzadko kiedy możemy pochwalić się polskim zespołem na tak prestiżowych imprezach. Jeśli także chcesz zobaczyć, jak poradzą sobie "wyścigowi piekarze", to wyszukuj na torze żółto-zielonego auta. Emocje gwarantowane.