Auto Świat Wiadomości Aktualności Inter Europol Competition, czyli piekarze na torze wyścigowym

Inter Europol Competition, czyli piekarze na torze wyścigowym

Długodystansowe Mistrzostwa Świata to zaraz po Formule 1 najbardziej prestiżowa seria wyścigowa. Polska ma tam swoich przedstawicieli - zespół Inter Europol Competition, nazywany "wyścigowymi piekarzami".

Bolid Oreca 07 Inter Europol Competition podczas wyścigu na torze Monza
Zobacz galerię (8)
Intereuropol Competition
Bolid Oreca 07 Inter Europol Competition podczas wyścigu na torze Monza
  • Zespół dostał przydomek "wyścigowi piekarze", ponieważ sponsorem tytularnym jest firma zajmująca się produkcją pieczywa
  • Inter Europol Competition to jedyny polski zespół w wyścigach długodystansowych
  • Samochód, który wystartuje w wyścigu 24h Le Mans, ma 530 KM mocy i tylko 950 kg masy własnej!

Piekarze i długodystansowe wyścigi nie mają zbyt wiele wspólnego. Jedyne, co ich łączy, to zarywanie nocek, podczas których ciężko pracują. Piekarze z Inter Europol mają jednak jeszcze jedną cechę wspólną. Uwielbiają wyścigi. To właśnie dlatego od początku istnienia zespołu ich sponsorem tytularnym jest firma zajmująca się produkcją pieczywa.

Zespół z sukcesami

Przygoda z wyścigami została zapoczątkowana przez Wojciecha Śmiechowskiego w 2010 r. i trwa nieprzerwanie. Obecnie za sterami zespołu, ale także ich samochodów wyścigowych, znajduje się Jakub Śmiechowski. Praca nad zespołem i samochodami przez lata zaprocentowała wieloma sukcesami na arenie międzynarodowej, w tym dwoma zwycięstwami w Asian Le Mans Series w LMP3, czy drugie miejsce w European Le Mans Series. Od 2019 r, startują także w najbardziej legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Co więcej, są pierwszym i jedynym polskim zespołem w padoku.

Gotowi do startu

Wchodząc do garażu zespołu można zobaczyć trzy rozłożone prawie na części pierwsze samochody. Mimo że wokół jest masa różnych elementów, to wszystko jest poukładane i gotowe do ponownego złożenia. Patrząc na to wszystko, ciężko uwierzyć, że chłopaki zdążą wszystko poskładać. Na szczęście mamy do czynienia z profesjonalistami, dlatego "wyścigowi piekarze" już są spakowani i gotowi na wymagający i prestiżowy wyścig 24h Le Mans. Jakub Śmiechowski, Alex Bundle i Renger van der Zande zasiądą za kierownicą samochodu Oreca 07 i 21 sierpnia zaczną wyścig po zwycięstwo na torze Circuit de la Sarthe.

Klasyczna motoryzacja

Samochód, który będzie walczył w 24h Le Mans to model przeznaczony do walki w klasie LMP2. Choć nie jest to najwyższa klasa (druga z kolei), to samochód ten jest równie ekscytujący. Auto waży 950 kg, a za napęd odpowiada wolnossący silnik V8 Gibson GK-428 o mocy 530 KM. Jak zawsze, walka z wagą to podstawa, dlatego każda część w samochodzie jest stworzona z jak najlżejszych komponentów i zapewnia ekstremalne parametry. Co ciekawe, samochody są także wyposażone w system klimatyzacji. To także bardzo istotny element, bowiem podczas jazdy kierowca musi znosić naprawdę wysokie temperatury.

Mam zamiar śledzić zmagania polskiej ekipy na torze. W końcu rzadko kiedy możemy pochwalić się polskim zespołem na tak prestiżowych imprezach. Jeśli także chcesz zobaczyć, jak poradzą sobie "wyścigowi piekarze", to wyszukuj na torze żółto-zielonego auta. Emocje gwarantowane.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji