Logo

Inżynier powiedział mi, jaki bagażnik rowerowy kupić. Trzeba uważać na kilka pułapek

  • Rosnąca popularność SUV-ów sprawia, że właściciele aut rzadziej wybierają bagażniki dachowe – trudno jest zamontować rower na dachu samochodu o wysokości ponad 1,5 m
  • Bagażniki montowane na haku holowniczym są wygodniejsze, ale też mają zaskakujące ograniczenia. Zwłaszcza niektóre
  • Wysoka cena bagażnika nie gwarantuje, że łatwo zamontujemy na nim rowery.
  • Jeśli nie zamierzamy wozić na haku holowniczym więcej niż trzech rowerów, lepiej nie wybierać bagażnika, który ma miejsce na cztery jednoślady lub opcję "dostawki" na czwarty. Wiąże się to bowiem z istotną ich cechą
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niektórzy wożą rowery na dachu samochodu, jednak rowerowe bagażniki dachowe najlepszy czas mają już za sobą. Powody? Jest ich kilka:

  • samochody są coraz wyższe;
  • bagażniki dachowe mają często niewielką nośność – nie da się na dachu przewozić ciężkich rowerów;
  • wysoko umieszczone rowery powodują drastyczny wzrost zużycia paliwa i pogarszają prowadzenie samochodu;
  • rowery na dachu powodują spory hałas.

A zatem bagażnik montowany na haku holowniczym. Ale jaki? Z tego tekstu nie dowiesz się, który model bagażnika jest najlepszy, ale będziesz wiedział, jaki typ bagażnika powinieneś kupić.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu