KRBRD rozpoczęła 21 czerwca br. ogólnopolską kampanię społeczną o charakterze edukacyjno- informacyjnym "Nie jedź na kacu. Włącz myślenie". Prowadzenie pojazdu na kacu, to po prostu jazda pod wpływem alkoholu. Statystyki policyjne wskazują, że najwięcej wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców odnotowuje się latem, w weekendy, do godzin południowych. Z najnowszych badań TNS OBOP* dla KRBRD wynika, że polskim kierowcom i ich pasażerom brak wiedzy o czasie działania alkoholu na organizm.

Prowadzenie pojazdów po imprezie dnia następnego dla wielu polskich kierowców nie stanowi problemu. Kierowcom brakuje ogólnej wiedzy na temat działania alkoholu na ich organizm i czasu potrzebnego do wytrzeźwienia. W powszechnej opinii pokutują mity, że nawet po hucznej imprezie, gdy następnego dnia rano weźmie się prysznic, wypije mocną kawę, zje pożywne śniadanie oraz nie ma się bólu głowy, to można bezpiecznie prowadzić auto. Tymczasem statystyki policyjne wyraźnie temu przeczą; większość wypadków z udziałem osób nietrzeźwych ma miejsce w weekendy, do południa, gdy sprawcy nie pili alkoholu przed jazdą.

W efekcie aż 78% spośród kierujących po alkoholu to osoby będące na kacu. Dobrze, gdy zaskoczenie przychodzi podczas rutynowej kontroli policyjnej, tragedia, gdy dojdzie do wypadku.

Realizując misję poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego KRBRD przygotowała kampanię społeczną, której celem jest uzmysłowienie polskiemu kierowcy zagrożenia, jakim jest prowadzenie auta na kacu. Kampania jest skierowana do ogółu kierowców i obejmuje emisję spotu telewizyjnego, radiowego, outdoor, indoor, eventy oraz edukacyjną stronę internetową.

Zobacz, jak kończy się jazda na kacu:

W kampanii zostanie wykorzystana strona profilu społecznościowego NIE JEŻDZĘ NA KACU, przygotowana z myślą o zaangażowaniu wszystkich grup społecznych, których problem nietrzeźwych kierowców dotyczy. Szczególną grupą dla tej problematyki są pasażerowie pojazdów oraz świadkowie niebezpiecznych zachowań kierowców.

Kampanię zrealizowała Fabryka Komunikacji Społecznej, za produkcję spotu odpowiada Zielony Pomidor, za media - Media Sense. Spot wyreżyserował Marek Dawid, a głosu w spocie telewizyjnym i radiowym użyczył Radosław Pazura.

*Badania TNS OBOP marzec-kwiecień 2011 dla KRBRD.