BMW X1 jest jedynym autem klasy premium w swoim segmencie. Wprowadzenie nowej wersji X1 sDrive20d Efficient Dynamics Edition ma na celu zwiększenie przyjemności z jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa. Moc czterocylindrowego diesla z technologią BMW TwinPower Turbo to 163 KM. Średnie spalanie samochodu z tym silnikiem wynosi 4,5 litra na 100 km i emisja CO2 na poziomie 119 g/km. To najbardziej ekonomiczna jednostka jaka będzie montowana w modelu z serii X. Także mocniejszy silnik - 184 konny wyznacza nowe standardy pod względem redukcji spalania i emisji szkodliwych substancji. Zużywa on średnio 7,1 litra paliwa i emituje 165 gram CO2.X1 Drive20d Efficient Dynamics zwiększa przyjemność jazdy przy zachowaniu rozsądnego poziomu zużycia paliwa. Jego 2 litrowy silnik z TwinPower Turbo generuje 163 KM pomiędzy 3 250, a 4 200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm, jest on osiągany pomiędzy 1 750, a 2 500 obr./min. Specyficzne cechy tego modelu to dwumasowe koło zamachowe, kompensujące wibracje silnika przy niskich obrotach. Wskaźnik zmainy biegu znajdujący się na wyposażeniu standardowym. Model ten posiada także system odzyskiwania energii podczas hamowania, funkcję Auto Start Stop, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, odłączany kompresor klimatyzacji oraz opony o zmniejszonym oporze powietrza. BMW X1 Drive20d Efficient Dynamics posiada dłuższe przełożenie w tylnym dyferencjale oraz lżejsze alufelgi o lepszej aerodynamice. Ponadto w wersji tej zmodyfikowano i zoptymalizowano wygłuszenie silnika uzyskując niższy poziom hałasu we wnętrzu auta. BMW nie zapomniało o X1 z silnikami benzynowymi, których gama zostanie rozszerzona o nowej generacji czterocylindrowe TwinPower Turbo. Dwulitrowy silnik w wersji z napędzaną tylną osią sDrive20i oraz zinteligentnym napędem 4x4 otrzymał wydajniejszy system bezpośredniego wtrysku paliwa High Precision Injection oraz system kontroli zmiennych faz rozrządu Valvetronic. Zmiany te zaowocowały polepszeniem osiągów i pomniejszeniem zużycia paliwa.Maksymalna moc nowego silnika to 184 KM, jest ona dostępna pomiędzy 5 000, a 6 250 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy to 270 Nm, osiągany jest on pomiędzy 1 250, a 4 500 obr./min. Wysoka moc silnika BMW X1 sDrive20i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy, a modelowi xDrive20i w 7,8 sekundy. Średnie zużycie paliwa to 7.1 litra na 100 km. Zarówno X1 z napęd na tył i na wszystkie koła posiadają sześciobiegową skrzynię lub ośmiobiegową automatyczną.BMW X1 xDrive20i zużywa średnio 7,7 litra (7,6 litra z automatem) na 100 km oraz emituje 179 gram CO2 na kilometr. Standardowy pakiet BMW Efficient Dynamics zawiera system odzyskiwania energii przy hamowaniu, system Auto Start Stop, wskaźnik informujący kiedy włączyć wyższy/niższy bieg oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Wraz z przedstawieniem nowej gamy silników, wzrośnie ilość oferowanych jednostek do BMW X1. Jesienią 2011 będą dostępne trzy silniki benzynowe oraz cztery diesle o mocach pomiędzy 143 KM, a 245 KM. Podstawowa wersja BMW X będzie przyciągała klientów dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz bogatą listą wyposażenia dodatkowego. W standardzie znajdzie się system stabilizacji toru jazdy DSC.