Auto Świat Wiadomości Aktualności Już nie trzeba zwalniać na autostradzie A2 pod Pruszkowem

Już nie trzeba zwalniać na autostradzie A2 pod Pruszkowem

Nie trzeba już zwalniać na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa. W końcu zlikwidowano nieczynny Punkt Poboru Opłat, który od wielu lat powodował problemy i spowalniał ruch. Kierowcy mogą już jechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h.

PPO Pruszków
GDDKiA
PPO Pruszków

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział podczas uroczystości zakończenia prac nad likwidacją bramek, że zapowiedziane prace udało się zakończyć przed terminem - początkowo planowano, że nastąpi to pod koniec czerwca. Prace związane z likwidacją bramek do poboru opłat na autostradzie A2 trwały od połowy marca tego roku. Ich rozpoczęcie zapowiedział w grudniu ubiegłego roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Minister wyjaśniał wtedy, że nieczynny Punkt Poboru Opłat powoduje zakłócenia w płynności ruchu.

PPO Pruszków
PPO PruszkówGDDKiA

Na PPO Pruszków rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i została wyremontowana nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką były prowadzone w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu.

PPO Pruszków
PPO PruszkówGDDKiA

W przyszłości A2 między Warszawą a Łodzią będzie rozbudowana o trzeci pas. Obecnie trwa opracowanie dokumentacji. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy będzie polegać na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł. (

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków