- W 2020 roku pojawi się wodorowa KIA FCEV. Firma zapowiada całkowicie nowy samochód.
- W ciągu kilku najbliższych lat KIA planuje wprowadzenie do sprzedaży 16 nowych modeli elektrycznych, hybrydowych i hybryd plug-in.
- KIA pracuje nad systemem aktywnego ostrzegania pieszych, aby uniknąć kolizji lub potrącenia.
Do 2025 roku KIA chce zaprezentować aż 16 nowych modeli z napędem elektrycznym (także odmiany hybrydowe i wodorowe). Zanim to jednak nastąpi pora pokazać przynajmniej jakiś koncept. I oto jest: Niro EV, które Koreańczycy zawieźli aż do Las Vegas, gdzie podczas jednej z najważniejszych wystaw elektroniki konsumenckiej firma odkryła karty.
W ramach elektrycznej strategii KIA chwali się prototypowym Niro EV. Kompaktowy w pełni elektryczny SUV zaprojektowano w Korei. Firma chwali się, że dzięki zastosowaniu napędu elektrycznego można było w pełni zrezygnować z tradycyjnego przodu z obowiązkowymi wlotami powietrza do chłodzenia silnika. Co w zamian?
Zamiast zwyczajnej atrapy z wlotami przygotowano interaktywny panel z wyświetlaczem. Ma służyć m.in. do komunikacji z pieszymi jako część systemu APWS, czyli aktywnego ostrzegania. Oprócz wyświetlanej informacji pojawią się także ostrzeżenia dźwiękowe z głośników zainstalowanych z przodu samochodu.
KIA Niro EV została wyposażona w silnik elektryczny nowej generacji. Firma twierdzi, że wykorzystano w nim rozwiązania, które pojawią się w samochodach jakie zadebiutują w salonach za kilka lat. Nie zdradzono jednak szczegółów. Ograniczono się jedynie do informacji o zastosowaniu baterii litowo polimerowej 64 kWh i silnika o mocy 150 kW. Samochód ma przejechać do 383 km na jednym ładowaniu.
W Niro EV zastosowano nowy system interakcji kierowcy z pojazdem. Wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja będą sterowane gestami i dotykowo. Kierowca będzie rozpoznawany przez komputer (identyfikacja twarzy i głosu) na podstawie systemu opracowanego przez Amazon. Jeśli nie zostanie zidentyfikowany to wówczas większość funkcji pojazdu zostanie zablokowana.
Ciekawostką jest system rozrywki. KIA chwali się, że pasażerowie z przodu i z tyłu będą mogli słuchać różnej muzyki bez przeszkadzania sobie. Wszystko dzięki wbudowaniu 8 głośników w zagłówki i nowej technologii redukcji szumów do tłumienia dźwięku z sąsiedniego rzędu siedzeń. KIA twierdzi nawet, że system może pojawić się w samochodach produkowanych seryjnie. Jest zatem szansa, że koncept nie ograniczy się tylko do jednego prototypu.