Kia Optima była gwiazdą Paris Motor Show 2010. Następca modelu Magentis zrobił na wszystkich bardzo dobre wrażenie. Po blisko 1,5 rocznym okresie, w którym samochód trafił na rynki azjatyckie i Ameryki Północnej, auto ma w końcu dotrzeć do Europy, w tym naszego kraju.

Kia Optima jest w każdym calu konstrukcją całkowicie nową. Jest to pojazd dłuższy, niższy oraz szerszy, który dysponuje wyraźnie wydłużonym rozstawem osi w stosunku do poprzednich propozycji Kia w tym segmencie i uosabia − jak mówi naczelny projektant Kia Peter Schreyer.

Od momentu swej premiery, auto dostępne będzie w Europie z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM oraz 136-konnym, wysokoprężnym o 1.7 CRDi. W terminie późniejszym ma być oferowana także druga wersja silnika Diesla o mocy podwyższonej do 160 KM. Wszystkie silniki dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną.

Dostawy samochodu na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabrykiHwasung. Kia Optima ma posiadać bogate wyposażenie seryjne. Ceny powinny być niższe, niż w przypadku Hyundaia i40, który obecnie występuje w sprzedaży tylko w odmianie kombi.