To jednak nie wszystko - Soul znalazł się też w finale „World Car Design of the Year” (Światowy design roku) znanej organizacji World Car Awards.

Ogłoszenie zwycięzców rywalizacji w obu kategoriach nastąpi podczas konferencji prasowej World Car Awards 2010 w dniu 1 kwietnia br. na salonie samochodowym 2010 NYAS w Nowym Jorku.

Na rynku polskim Soul jest zaraz po cee’dzie drugim pod kątem wielkości sprzedaży modelem. W 2009 roku nabywców znalazło 2130 szt. tego modelu.

Lista dziesięciu pojazdów-finalistów WCOTY ustalona została wgłosowaniu tajnym przez jury 59 prominentnych dziennikarzy motoryzacyjnych z 25 krajów świata w oparciu o indywidualne opinie gromadzone w ramach wykonywanej profesji. Członkowie jury pochodzą z Azji, Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej oraz innych części świata i cieszą się w swych regionach ustaloną, bardzo wysoką pozycją zawodową.

Poza Soulem w finałowej dziesiątce znalazły się także: Audi Q5, BMW X1, Chevrolet Cruz, Mazda3, Mercedes-Benz E-Class, Opel Insygnia, Buick Regal, Porsche Panamera, Toyota Prius i Volkswagen Polo.

Soul wybrany został również do grona czterech finalistów nagrody „2010 World Car Design of the Year”. Kandydatury w tej kategorii zgłaszane są spośród listy 30 światowych samochodów roku (WCOTY) z nominacji jurorów World Car Awards. Istotą kategorii i nagrody World Car Design of the Year jest wyróżnienie nowych na rynku pojazdów, które pod względem innowacyjności oraz swego stylu przekraczają istniejące przedziały i ograniczenia.

Jak dotąd Kia Soul zdobyła ponad 30 nagród i wyróżnień przyznanych przez liczące się organizacje motoryzacyjne i medialne z całego świata, m.in. ‘red dot’ Design Award (wyróżnienie honorowe), ‘Grooviest Interior’ (Super wnętrze) w kategorii „Interior of the Year” magazynu/portalu Ward’s AutoWorld, ‘Top Recommended’ (Pojazdu szczególnie polecanego w roku 2010) portalu Edmunds.com, znalazła się także e grupie ‘Most Exciting Cars of 2010’ (Najbardziej ekscytujących samochodów na rok 2010) portalu TIME.com.

Model Soul pokazuje, iż obok wiodącego w klasie poziomu bezpieczeństwa, wartości dla klienta ibogatego wyposażenia opcjonalnego – produkty Kia posiadają unikalne walory wzornicze oraz nieodparty urok emocjonalny w oczach klientów.

Wyrazem uznania w sferze bezpieczeństwa dla samochodu Kia Soul jest tytuł "2010 Top Safety Pick" (Najbezpieczniejszy w roku 2010) nadany przez amerykański ubezpieczeniowy instytut bezpieczeństwa drogowego IIHS w kategorii samochodów małych.

Kia Soul uzyskała także najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Uzyskane wyniki: 87 % za stopień ochrony pasażerów dorosłych, 86 % za stopień ochrony dzieci oraz 86 % za doskonałość wyposażenia wspomagającego bezpieczeństwo plasują ten samochód wśród najbezpieczniejszych pojazdów rodzinnych segmentu B w Europie.

- Kia czuje się zaszczycona uznaniem jurorów World Car Awards oraz wszystkich innych, którzy nagrodzili w minionym roku Soula. Od czasu premiery tego modelu dokonała się radykalna przemiana postrzegania marki Kia na rynkach światowych. Kia Soul podoba się szczególnie osobom młodym oraz młodym duchem i zmusza nabywcędo przemyślenia tego, co dotychczas wiedział o pojazdach marki Kia – powiedział Soon - Nam Lee, dyrektor ds. światowego marketingu Kia Motors Corporation.