Soul EV jest praktycznym pojazdem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym przeznaczonym głównie dla dojeżdżających do pracy. Dzięki akumulatorom litowo-jonowym o pojemności 27 kWh, Soul EV potrafi przejechać ponad 200 km na jednym ładowaniu.
Testowe egzemplarze oparte są na konstrukcji Kii Soul 2014 i napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 81,4 kW i rozwijającym moment obrotowy 285 Nm, który przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowego reduktora o stałym przełożeniu.
Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 12 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 145 km/h. Aby zwiększyć efektywność napędu i zasięg jazdy, Soul EV wyposażony jest w system odzysku energii (regenerative braking) umożliwiający doładowywanie akumulatorów energią generowaną w czasie swobodnej jazdy (siłą rozpędu) i hamowania.
Ładowanie baterii akumulatorów Kii Soul EV odbywa się ze zwykłej sieci domowej 230/240 V i trwa pięć godzin (w przypadku pełnego rozładowania) lub 25 minut z gniazda "szybkiego ładowania" o mocy 100 kW.
Całkowity brak odgłosów pracy silnika spalinowego oraz zastosowanie specjalnych materiałów wygłuszających jest dodatkową zaletą dla pasażerów. Pod kątem bezpieczeństwa pieszych, ze względu na niemal "bezszelestną" jazdę – produkcyjna wersja Kii Soul EV wyposażona będzie w akustyczny system ostrzegawczy VESS (wirtualnej symulacji odgłosu napędu) działający przy prędkości poniżej 20 km/h oraz podczas cofania.
W kabinie Soul EV uwagę zwraca unikalny panel wskaźników SuperVision przed kierowcą oraz 8-calowy wyświetlacz w konsoli centralnej. Stosownie do "misji" pojazdu ekologicznego wystrój wnętrza skomponowany został w większości z materiałów odzyskiwalnych w rodzaju Bio Plastic, Bio Foam, Bio Fabric czy Bio PET Felt oraz nisko-lotnych substancji organicznych, najnowszej generacji materiałów antybakteryjnych i lakierów wodnych.