W świecie samochodów terenowych Klasa G dorobiła się już statusu ikony. Od 1979 roku pozostaje stałym elementem portfolio Mercedes-Benz, a jej oferta jest systematycznie rozwijana. Najnowsze wcielenie Klasy G to imponująca mieszanka najnowszej technologii i starannego wykończenia oraz wrodzonych cech modelu, takich jak ekstremalna solidność i wybitne zdolności terenowe. Dzięki tym właściwościom

Klasa G już po raz dziewiąty zdobyła uznanie czytelników magazynu

"Off Road", którzy nagrodzili ją tytułem Off-roadera roku.

Rodzina Klasy G obejmuje trzy wersje nadwoziowe: Station Wagon z krótkim rozstawem osi, Station Wagon z długim rozstawem osi oraz Kabriolet. Każdy z nich występuje z oszczędnym turobodieslem V6 z technologią BlueTEC o mocy 155 kW (210 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub z potężnym, 5,5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 285 kW (388 KM) i 530 Nm momentu. Flagowy model G 55 AMG - dostępny tylko z 5-drzwiowym nadwoziem - napędza doładowany motor V8 o mocy 373 kW (507 KM) i potężnym maksymalnym momencie obrotowym, równym 700 Nm.

Klasa G Professional, nagrodzona w kategorii "Classic", to odmiana użytkowa, zaprojektowana z naciskiem na terenową wytrzymałość. Doskonale sprawdza się w sytuacjach ekstremalnych - na przykład w rękach służb ratowniczych i miłośników off-roadowych wyzwań.

Mercedes Klasy M Foto: Onet
Mercedes Klasy M

Chociaż pierwsze egzemplarze trzeciej generacji Klasy M dotarły do klientów dopiero późną jesienią ubiegłego roku, w plebiscycie organizowanym przez magazyn "Off Road" model zdobył już drugie miejsce w kategoriach "Luxury SUV" oraz "Newcomer".

Mercedes-Benz Klasy M imponuje swoją wydajnością i zużywa średnio o 25 proc. mniej paliwa od poprzedników. Klasowy mistrz oszczędności, ML 250 BlueTEC 4MATIC, potrzebuje w cyklu mieszanym jedynie 6 l/100 km (158 g CO2/km).

Nowa Klasa M pozostaje niezrównana również w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu oraz właściwości jezdnych - zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Permanentny napęd na cztery koła, nowa architektura podwozia i innowacyjne systemy kontroli stabilności zapewniają kierowcy przyjemność z jazdy i stabilność rodem z samochodów o znacznie niżej położonym środku ciężkości.