Christian von Koenigsegg może być dumny ze swojego zespołu. Po wielu latach ciężkiej pracy szwedzki producent wspiął się na szczyt prędkości w świecie motoryzacji. Ostatnie wydarzenia zostaną zapisane na kartach historii i na długo zapamiętane. Model Agera RS to oficjalnie najszybszy aktualnie dostępny samochód z homologacją drogową. Przy okazji ustanowił pięć nowych rekordów.
Próba prędkości Koenigsegga Agera RS została przeprowadzona na zamkniętej drodze w stanie Nevada. Pod okiem sędziów szwedzki zespół pokonał kilka przejazdów z pomiarem czasu. I wyniki wszystkich obecnych wprawiły w osłupienie. Agera RS z silnikiem V8 o pojemności 5.0 z turbodoładowaniem rozwija 1360 KM. Samochód waży 1395 kg, a mimo to od 0 do 100 km/h rozpędza się w około 3 sekundy. Ta wartość nie jest jednak najważniejsza. Superauto na rozbujanie się od 0 do 400 km/h potrzebuje zaledwie 24 sekund! To rekord numer jeden.
Następnie droga hamowania z 400 km/h do 0 km/h wynosiła 499.3 metrów, a czasowo zajęła Agerze RS 9.29 s. Łącznię próbę 0-400-0 Koenigsegg pokonał w 33.29 s. To ponad 8 sekund szybciej niż Bugatti Chiron! Teraz mamy już trzy pobite rekordy. Idąc dalej, próbę wyścigu 1/4 mili samochód pokonuje w czasie 9.96 s. To rekord numer cztery. Agera RS jest pierwszym drogowym autem, które tego dokonało.
To nie koniec rekord. Ostatnia próba polegała oczywiście na pobiciu rekordu prędkości. Koenigsegg Agera RS rozpędził się do 457 km/h jadąc w kierunku południowo-wschodnim. Podczas powrotu w kierunku północno-zachodnim superauto osiągnęło prędkość 436 km/h. Rekord stanowi średnia z dwóch przejazdów, która wyniosła 446 km/h. Dziękujemy, nie mamy więcej pytań.
Dodatkowo można dorzucić rekord prędkości ustanowiony na normalnej drodze. Dotychczas należał do Rudolfa Caracciola, który w Mercedesie W125 rozpędził się na autostradzie do 431 km/h. Przypominamy, że był to rok 1938.
Świetna robota panie Koenigsegg. Wielkie gratulacje dla całego zespołu. Dobrze pamiętamy początki marki założonej w 1994 roku. W zaledwie 23 lata osiągnęła szczyt.