Auto Świat Wiadomości Aktualności Właściciele Toyot znowu muszą jechać do ASO. Tym razem firma wzywa niemal 11 tys. pojazdów

Właściciele Toyot znowu muszą jechać do ASO. Tym razem firma wzywa niemal 11 tys. pojazdów

Samochody Toyoty wciąż uchodzą za dość bezawaryjne. Okazuje się jednak, że są modele, których właściciele nie mają powodów do zadowolenia. Japoński producent rozpoczął kolejną już akcję naprawczą i tym razem do serwisu zostało wezwanych niemal 11 tys. pojazdów.

Toyota Proace City
Toyota
Toyota Proace City

O popularności Toyoty w Polsce mogą świadczyć wyniki sprzedażowe japońskiej firmy. Szereg modeli od wielu miesięcy plasuje się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych przez polskich klientów. To z pewnością konsekwencja renomy, jaką wypracowali sobie Japończycy i powszechnej opinii o wysokiej bezawaryjności Toyot.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Najpierw Toyota wezwała do serwisu ponad 6 tys. aut...

Okazuje się jednak, że są modele, które nie są takimi samymi pewniakami jak pozostałe rodzeństwo. Nie tak dawno Toyota powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o akcji naprawczej kombivana Proace City oraz furgona Proace, w których podczas jazdy mogło dojść do zwiększenia emisji spalin bez wiedzy użytkownika. Do serwisu zostało wezwanych wtedy ponad 6 tys. pojazdów.

...teraz akcja naprawcza obejmuje niemal 11 tys. aut

Czarna passa Toyoty najwyraźniej trwa, bo tym razem w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) musi pojawić się niemal dwa razy więcej aut. Ponownie w roli głównej wystąpiła Toyota Proace City, a także jej elektryczna odmiana, tj. Proace City BEV. Tym razem powodem wezwania jest urządzenie telematyczne systemu e-Call.

"Istnieje ryzyko, że w niektórych punktach przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP) funkcja automatycznego oddzwaniania z PSAP do pojazdu może nie działać. W konsekwencji istnieje możliwość, że PSAP nie będzie w stanie automatycznie ponownie nawiązać połączenia z pojazdem, jeśli początkowe połączenie zostało zakończone" — wyjaśnia UOKiK.

W Polsce kampania naprawcza obejmuje auta wyprodukowane w Hiszpanii pomiędzy 2 grudnia 2019 r. i 30 czerwca 2022 r. Do serwisu musi stawić się 10 tys. 894 samochodów. Toyota zadeklarowała, że oprogramowanie urządzenia telematycznego e-call zostanie zdalnie zaktualizowane za pośrednictwem Over the Air (OTA), a w razie potrzeby wymienione.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:ToyotaUOKiKeCall
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków