Koncern Delphi (PINKSHEETS: DPHIQ) dostarcza kompletne systemy dystrybucji E/E, radio satelitarne, odbiornik DAB - Cyfrowa Transmisja Dźwięku - zintegrowaną antenę, pasywny system czujników wykrywających obecność pasażera, czujnik bezpieczeństwa i systemy dystrybucji elektryki/elektroniki dla ostatnio wprowadzonego na rynek samochodu Mercedes-Benz Klasy C oraz system wtrysków dla silnika Diesla Common Rail dla modelu 220 CDI.

„Cieszymy się, że mogliśmy dostarczyć kluczowe technologie dla całkowicie unowocześnionego modelu samochodu Mercedes-Benz Klasy C, rocznik 2007,” powiedział Jugal Vijayvargiya, dyrektor Controls & Security w dziale Delphi Electronics & Safety w Europie. „Model Mercedesa Klasy C z roku 2007 przyciąga uwagę, i wierzymy, że wzbudzi ogromne zainteresowanie klientów na całym świecie. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy zaprezentować tak wiele naszych technologii w tym atrakcyjnym samochodzie”.

Jako wiodący dostawca satelitarnych odbiorników radiowych, będących elementem wyposażenia fabrycznego wielu pojazdów, Delphi dostarcza odbiornik satelitarne również do tego pojazdu. Najnowsza oferta Delphi w dziedzinie technologii odbiorników satelitarnych zapewnia lepszą jakość obioru i lepszą jakość dźwięku dochodzącego do słuchacza.

Delphi wprowadza swój unowocześniony tuner w nowym mercedesie Klasy C. Radio satelitarne pomaga w prowadzeniu cyfrowej konwergencji sygnału radiowego w USA i zapewnia słuchaczom możliwość zaprogramowania ponad 150 kanałów cyfrowych dostępnych na terenie całego kraju.

To nowe medium, które jak się przewiduje, pojawi się w Europie w ciągu najbliższych kilku lat, zapewnia dostęp do wielu programów nadawanych bez przerywania audycji reklamami, i w przeciwieństwie do transmisji naziemnych – sygnał nie zanika przy pokonywaniu dużych odległości. Słuchacze przemieszczający się na dystansach tysięcy mil mogą stale odbierać ten sam sygnał radiowy. Delphi sprzedało już producentom pojazdów na rynku amerykańskim ponad 7 milionów satelitarnych odbiorników radiowych.

Odbiornik DAB opracowany przez Delphi ulepsza działanie systemów rozrywki poprzez umożliwienie odbioru satelitarnego sygnału radiowego w Europie. DAB oferuje jakość dźwięku zbliżoną do jakości dostępnej na płytach CD oraz umożliwia transmitowanie audycji informacyjnych, takich jak najbardziej aktualne informacje dotyczące ruchu drogowego. W niektórych regionach nadawcy oferują specjalne programy dostępne jedynie poprzez DAB.

Zakład Delphi Fuba™ dostarcza zintegrowane systemy anten do odbioru sygnału radiowego w zakresach AM/FM, radia DAB, systemu wejścia bez użycia klucza oraz systemu centralnego zamka. Mercedesy Klasy C produkowane na rynek japoński, zamawiane z systemem TV są wyposażane w systemy antenowe oferowane przez Delphi Fuba. Technologia zintegrowanej anteny zapewnia ulepszony odbiór sygnału i możliwość jej niezauważalnej integracji z projektem pojazdów.

Opracowany przez Delphi system czujników wykrywających obecność pasażera został zaprojektowany w celu określenia, czy pasażer jest obecny na przednim siedzeniu nowego Mercedesa Klasy C, tak by ewentualnie wyłączyć poduszkę powietrzną. System dostarcza informację do sterownika poduszki powietrznej podejmującej decyzję o wyłączeniu lub włączeniu poduszki powietrznej na bazie analizy masy działającej na ten fotel.

Opracowane przez Delphi elementy służące wykryciu kradzieży pojazdu zastosowane w nowym Mercedesie Klasy C, to wiodące na rynku produkty zapewniające bezpieczeństwo poprzez wykorzystanie elektronicznych czujników wykrywających ruch w kabinie pasażerskiej i czujniki przechyłu włączające alarm w przypadku, gdy nastąpi kradzież koła czy samochód jest holowany.

Opracowany przez Delphi System Dystrybucji Elektryki/ Elektroniki składa się z wiązek kabli do kabiny pasażerskiej, kokpitu, drzwi, dachu, siedzeń i komory silnika. Delphi opracowało nowy, przyjazny dla środowiska system E/EDS, redukując w sposób maksymalny zużycie materiałów i komponentów. Te w pełni zintegrowane wiązki zostały opracowane specjalnie dla Mercedesa Klasy C. Wiązka elektryczna silnika zawiera zamontowaną przez zestawem bezpieczników, skrzynkę z pirotechnicznym wyłącznikiem odcinającym dopływ prądu z akumulatora, bezpiecznie odłączający rozrusznik i alternator od akumulatora w razie wypadku.

Siedmiostronny uchwyt bezpieczników (zastępujący standardowy jednostronny uchwyt) ma swój debiut a nowym Mercedesie Klasy C. Znacząca poprawa jakości działania poprzez redukcję kosztów montażu i ryzyka obsługi w sytuacji, kiedy ponad trzy pojedyncze uchwyty bezpieczników mogą być zastąpione na jednej listwie i dzięki temu, że kompatybilność urządzenia i standardowa geometria interfejsów eliminuje konieczność zmiany strony urządzenia – to tylko niektóre z korzyści tego nowego projektu.

Dział Delphi Powertrain dostarcza system common rail dla silników Diesla dla nowego mercedesa Klasy C dla modelu 220 CDI. „To niebywałe osiągnięcie naszego zespołu Diesla, które potwierdza naszą biegłość technologiczną i zaangażowanie w opracowywanie najdoskonalszych technologii”, powiedział T Guy C. Hachey, prezes Delphi Europe. „Nowy system zapewnia wysoko ciśnieniowy wtrysk, ulepszony projekt końcówki, znakomitą stabilność hydrauliczną i ulepszone strategie oprogramowania. Jedną z wielu korzyści jest ogromna redukcja emisji związków azotu - NOx.“