Dla Lamborghini Gallardo Superleggera nie jest już miejsca w gamie modelowej włoskiej marki, tak więc samochód kończy swoją karierę. Rok życia, a jednak auto trafiło na pierwsze strony prestiżowych magazynów motoryzacyjnych, tak więc przynajmniej pod względem marketingowym Gallardo Superleggera spełniło swoje zadanie doskonale.
Gallardo Superleggera było o 100 kg lżejsze od zwykłego Gallardo (47 kg zaoszczędzono we wnętrzu, 17 kg na karoserii, 12 kg na silniku, 17 kg na układzie napędowym i 7 kg na "pozostałych" elementach) i dysponowało o 7,5 kW (10 KM) większą mocą. Superllegera (przez ludzi z branży nazywana "leggera") oferowała wyższe standardy niż zwykła wersja, za które w Sant'Agata Bolognese żądano dodatkowych 30 tys. euro.
Gallardo Superleggera ustępuje miejsce odmłodzonemu Gallardo LP560-4, które ma o 22 kW (30 KM) większą moc (412 kW/560 KM przy 8000 obr./min), i chociaż waży o 80 kg więcej od Superleggery, od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 3,7 s, czyli o jedną dziesiątą szybciej.
Istnienie Lamborghini Gallardo Superllegera traci tym samym swój sens, dlatego Lamborghini oficjalnie ogłosiło ukończenie produkcji tej odmiany. Firma może się więc w pełni skupić na produkcji Gallardo LP560-4, na które według źródeł bliskich firmie jest duże zapotrzebowanie.
W sumie Gallardo Superleggera powstało w ilości 172 egzemplarzy, co zapewnia jego właścicielom znaczną dawkę indywidualności.
Galeria zdjęć
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera
Koniec Lamborghini Gallardo Superleggera