Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Castrol dowodzą, że ciągłe zatrzymywanie i ruszanie jest równie frustrujące dla kierowców, jak roboty drogowe i objazdy (57%) oraz bardziej niż zachowanie innych kierowców (38%).

Nowe wideo Castrol obrazuje niedogodność korków w szerszej perspektywie. Nie tylko wpływu ciągłego ruszania i zatrzymywania się na zużycie silnika ale również na samopoczucie osób doświadczających uciążliwej jazdy.

Oprócz krępujących sytuacji, korki są również powodem spóźniania się na ważne wydarzenia (25%), do pracy (14%) czy na rozmowę kwalifikacyjną (7%).

Jednakże, jak się okazuje, korki mają również swoją dobrą stronę. Ponad połowa (54%) ankietowanych skrycie cieszy się ze stania w korku od czasu do czasu.

Najczęstsze powody takiej sytuacji to: możliwość przesłuchania całego albumu muzycznego (19%), spędzenie większej ilości czasu z atrakcyjnym współpasażerem (15%), omówienie ważnej sprawy z małżonkiem/małżonką (13%), możliwość wysłuchania relacji z meczu sportowego (7%).

Claudia Blum, Brand Manager Castrol Magnatec w Europie, podsumowuje „Ostatnie badania wykazały, że przeciętny kierowca zatrzymuje się i rusza aż 18000 razy w roku***. Nie dziwi więc, że korki mają negatywny wpływ nie tylko na stan silników aut ale również na samopoczucie prowadzących. 102 minuty w korku tygodniowo to tylko pozornie mało. W dłuższej perspektywie stanowi to sporą część naszego życia.”

Kampania towarzyszy wprowadzeniu na rynek oleju silnikowego Magnatec STOP-START - zaprojektowanego z myślą o ochronie silnika przed zużyciem w wyniku jazdy z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem.

* Średnio 41 minuty tygodniowo / pomnożone przez 52 daje ilość minut rocznie / pomnożone przez 50 (przy założeniu, że przeciętny kierowca jeździ autem przez 50 lat w życiu) daje całkowitą ilość minut w życiu / podzielona przez 60 daje godziny / podzielone przez 24 daje nam całkowitą liczbę dni w życiu spędzonych w korkach

** Średnia dla 1000 kierowców

*** Globalna średnia z 50 miast, Castrol Magnatec STOP-START Index

Badania przeprowadzone przez Opinium we Wrześniu 2016r. na zlecenie Castrol - próba 1000 kierowców