Wynik Volkswagena w październiku 2010 roku to 663 100 sprzedanych pojazdów (+ 7,9 proc. w stosunku do 2009 r.). Przedstawiciele koncernu nie kryją zadowolenia i prognozują, że cały 2010 rok będzie dla firmy rekordowy. Christian Klingler, członek zarządu ds. marketingu i after sales zapowiedział jednak, że pomimo sprzyjającej koniunktury koncern w swoich poczynaniach pozostanie bardzo ostrożny.

Producent z Wolfsburga wysoki wzrost sprzedaży zanotował na tak ważnych rynkach, jak Chiny i USA. W Chinach przez pierwsze 9 miesięcy 2010 roku nabywców znalazło 1,48 mln samochodów (+ 39 proc.), w USA 267 500 (+ 21,2 proc.). W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 39,7 proc.

Volkswagen nieźle radzi sobie nawet na przeżywającym kryzys rynku europejskim, który w porównaniu z rokiem 2009 skurczył się o 2,3 proc. Sprzedaż VW na poziomie 2,5 mln aut, czyli wzrost o 1,1 proc, można uznać za sukces firmy. Rosjanie od stycznia do września 2010 roku kupili 92 300 aut koncernu (+ 27,2 proc.).

Na rynku niemieckim skończyły się dopłaty rządowe do zakupu nowych samochodów w zamian za oddanie na złom starych aut. Efekt: Niemcy kupili o 27,5 proc. mniej samochodów niż w 2009 r. Straty VW nie są jednak aż tak dotkliwe. Przez pierwsze 9 miesięcy koncern sprzedał 770 000 nowych aut – jest to spadek o 19,3 proc.

Wszystkie marki koncernu zanotowały wzrost sprzedaży

Wynik Volkswagena w pierwszych 9 miesiącach to 3,32 mln sprzedanych samochodów (+ 12,2 proc.). Największy wzrost marka zanotowała na rynku indyjskim. W porównaniu z rokiem 2009 sprzedaż wzrosła tam blisko siedmiokrotnie (z 2 do 16 tys. sztuk). Na „auta dla ludu” coraz częściej decydowano się również w Chinach (+ 33,9 proc.), USA (+ 20,6 proc.) oraz w Rosji (+ 26,2 proc.).

Z salonów Audi przez pierwsze 9 miesięcy do klientów wyjechało 829 300 samochodów (+ 17,6 proc.). We wrześniu 2010 roku auta z Ingolstadt wyjątkowo dobrze sprzedawały się w Chinach oraz USA.

Nie zwalnia także czeska Skoda. 75 800 pojazdów sprzedanych we wrześniu to najlepszy wynik w historii firmy. Od początku roku klienci kupili 569 000 samochodów z Mlada Boleslav (+ 12,8 proc.).

Hiszpański Seata od stycznia do września 2010 roku na całym świecie sprzedał 259 100 aut. W porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku oznacza to wzrost o 1,4 proc.

Powodów do zmartwień nie ma także dział samochodów użytkowych niemieckiego koncernu. Do klientów trafiło 310 700 lekkich aut dostawczych, o 15,9 proc. więcej niż w roku 2009. W Ameryce Południowej sprzedaż wzrosła o 81,1 proc -do 80 500 sztuk