Kobiety stają się dla producentów coraz ważniejszą grupa docelową. Według Instytutu Car Automotive Research przy Uniwersytecie w Duisburg-Essen od stycznia do września 2010 roku 34 proc. wszystkich sprzedanych nowych samochodów osobowych zostało kupione przez kobiety. Podobnego wyniku należy się spodziewać w skali całego roku.

Wyjątkowo dużo, bo 39 proc. nowych samochodów, kobiety kupiły w 2009 roku, kiedy w Niemczech obowiązywał system dopłat za złomowanie starych i zakup nowych aut. Największy wzrost zanotowano wtedy w segmencie pojazdów miejskich - najbardziej lubianym przez kobiety. Udział kobiet w statystykach sprzedaży rośnie z roku na rok. Dziesięć lat temu na kobiety kupiły dokładnie 30 proc. nowych aut.

Według Dyrektora Instytutu CAR, Ferdynanda Dudenhöffera, do 2020 roku będą nabywcami ponad 40 proc. sprzedanych samochodów osobowych. Podobne proporcje widać przy nowowydawanych prawach jazdy. Fachowcy z Instytutu CAR podkreślają również, że kobiety mają duży wpływ na mężczyzn przy wyborze ich samochodu.

Panie z reguły kupują mniejsze pojazdy, rasowe auta sportowe nie są obietem ich westchnień, tak samo jak limuzyny klasy wyższej. Nie oznacza to jednak, że przy zakupie samochodu liczy się tylko oszczędność. Od kliku lat ulubionym autem kobiet jest Mini: w Niemczech przez pierwsze 9 miesięcy 2010 roku 53,8 proc. wszystkich egzemplarzy brytyjkiego malucha zostało zarejestrowane przez kobiety.