Cena paliw ciągle wzrasta, dlatego Amerykanie coraz więcej myślą o hybrydach. W walce o klienta swoją rolę chce odegrać także Chrysler, który na tegorocznych targach w L. A. zaprezentował hybrydowy SUV Aspen, bliźniaka modelu Dodge Durango Hybrid.
Nowy Chrysler Aspen Hybrid otrzymał nową benzynową jednostkę 5,7 HEMI Hybrid. Pierwsza hybryda Chryslera trafi na rynek w przyszłym roku, samochód wykorzysta dwutrybowy układ hybrydowy opracowany przez koncerny DaimlerChrysler, GM i BMW.
Przekładnia ECVT przyczyni się do dalszego obniżenia zużycia paliwa. Bliźniaki Chrysler Aspen Hybrid i Dodge Durango Hybrid mogą być napędzane przez dwa silniki elektryczne, jednostkę V8 5,7 HEMI (287 kW/390 KM) czy kombinacją obu napędów (np. podczas jazdy z przyczepą, gdyż Aspen Hybrid może ciągnąć przyczepę o masie maksymalnej 2720 kg).
Nowy układ hybrydowy ma pogodzić dwa oddzielne światy – dużą moc i oszczędność. Silnik 5,7 HEMI we współpracy z silnikiem elektrycznym ma zaoszczędzić w porównaniu do konwencjonalnego napędu aż 25% paliwa, co oznacza średnie zużycie na poziomie 11,2 l/100 km. W mieście oszczędność ma sięgnąć granicy 40%. Także w wersji hybrydowej silnik spalinowy będzie umiał wyłączać cztery z ośmiu cylindrów.
Wiceprezydent wykonawczy Chryslera, Frank Klegon, powiedział o samochodzie: „Nowe SUV-y Chrysler Aspen Hybrid i Dodge Durango HEMI Hybrid zaoferują naszym klientom moc, którą potrzebują, wszechstronność i wiele przestrzeni w połączeniu z bardzo przyjaznym zużyciem paliwa. I to wszystko w jednym opakowaniu.”
W salonach sprzedaży hybrydowy Aspen pojawi się w połowie roku 2008.