Nowa Honda otrzymała nazwę Clarity, czyli „klarowność”, „jasność” czy „przeźroczystość”. Chyba dlatego, że zamiast spalin wydziela wodę, a dokładniej parę wodną. Dzięki ogniwom paliwowym V Flow i odwadniaczom samochód łatwo „odpalić” nawet przy temperaturach sięgających -30 stopni Celsjusza. Na razie Honda nie doczeka się jednak tak niskich temperatur, gdyż pierwsze egzemplarze trafią do Kalifornii, gdzie działa sieć 25 stacji wodoru, a kolejne powstaną w najbliższym czasie. Niestety Honda FCX Clarity nie będzie dostępna w sprzedaży. W najbliższych trzech latach samochody będą wynajmowane przez firmę Honda za 600 dolarów na miesiąc.
Kompaktowe ogniwo paliwowe (mniejsze o 65% w porównaniu do konceptu) zamontowano pośrodku auta. System dopełniono o akumulatory litowo-jonowe i 17-litrowy zbiornik wodoru. Synchroniczny silnik elektryczny jest w stanie wyprodukować 100 kW (136 KM), czyli o 14 kW (19 KM) więcej niż pierwotne studium. Moment obrotowy wynosi 256 Nm. Energię elektryczną nowa Honda uzyskuje także podczas hamowania czy zwalniania. Nowość jest tak oszczędna, że porównując ją do konwencjonalnego samochodu z silnikiem spalinowym, zużycie paliwa wyniosłoby 3,46 l/100 km. FCX Clarity rozpędza się do 160 km/h, co w związku z podawaną mocą może się wydawać się mało, jednak samochód jest dosyć duży. Swoimi rozmiarami (dł. 4835 x szer. 1845 x wys. 1470 mm) i masą (1625 kg) lokuje się między modelami Accord i Legend. We wnętrzu znajdziemy miejsce dla czterech pasażerów. Samochód wyposażono w adaptabilny tempomat, kamerę wsteczną, złącze Bluetooth, układ hamulcowy obniżający ryzyko kolizji (CMBS), nawigację z informacjami o najbliższej stacji wodoru czy klimatyzowane fotele.
W samochodach z ogniwami wodorowymi ważne jest, w jaki sposób wyprodukowano paliwo. Gdyby wytwarzane było elektrolitycznym rozkładem wody z energii wytwarzanej przez elektrownię spalającą węgiel brunatny, nie można by mówić o obniżaniu emisji CO2. Honda twierdzi jednak, że samochody napędzane będą wodorem pozyskiwanym z gazu ziemnego, a drugie źródło do elektrolizy wykorzystuje energię uzyskaną z elektrowni słonecznych, wiatrowych i wodnych. Ponieważ materiały, z których wykonane są samochody, także mogą obciążać środowisko naturalne, Honda również w tym zakresie pomyślała o ekologicznych rozwiązaniach. Na przykład tapicerkę foteli i boczków drzwi wykonano z nowego biomateriału na bazie roślinnej, który jest odporny na promienie słoneczne i obciążenie. Niestety Honda nie informuje, czy proces produkcji tych materiałów jest równie ekologiczny.