Sylwetka w stylu retro wprowadza nas w świat samochodów z lat pięćdziesiątych. To dzieło Zbysława Szwaja, który wraz z synem Albertem oraz 16-osobową załogą w mieleckiej hali pracują nad kolejnymi egzemplarzami.

Właściciele firmy Leopard Automobile nie podają dokładnej liczby dotychczas sprzedanych egzemplarzy. Zdradzają jedynie, że wśród nabywców tego rarytasu znalazł się m.in. szejk z Dubaju, członek szwedzkiej rodziny królewskiej, a także tajemniczy nabywca z Polski. Ze względu na wartość takiego auta, producent zobowiązany jest do dotrzymania tajemnicy o ich nabywcach. Fakt, że jest ich coraz więcej. Każde auto jest budowane indywidualnie i trwa to wiele miesięcy.

Rosnąca lista zamówień spowodowała, że obok istniejącej starej hali powstaje nowa, która pozwali zreorganizować i przyspieszyć proces produkcyjny. Obok roadstera pod koniec br. planowane jest rozpoczęcie produkcji modelu coupe, a to wymaga większej powierzchni do zrealizowania tego projektu.

Roadster Leopard ma długość 3800 mm, szerokość 1713 mm, wysokość 1240 mm, a rozstaw osi 2500 mm. Masa własna pojazdu wynosi 1150 kg. Napędzany jest całkowicie aluminiowym silnikiem V8 o pojemności skokowej 5967 cm3i mocy 405 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 542 Nm przy 4400 obr./min. Jednostka ta współpracuje z 6-stopniową manualna skrzynią biegów. Producent zastosował czterozaciskowe hamulce tarczowe Bremo. Przednie koła posiadają 16-calowe obręcze z metali lekkich i opony o wymiarach 225/50 ZR 16 oraz tylne 17-calowe z oponami 255/45 ZR 17.

Komfort jazdy zapewnia niezależne zawieszenie wszystkich kół, a bezpieczeństwo specjalny stalowy pałąk ochronny umieszczony tuż za fotelami siedzeń.

Zbiornik paliwa na 80 l pozwala na pokonanie dystansu kilkuset kilometrów, bo średnie zużycie paliwa mocnej jednostki napędowej pochodzącej z Chevroleta Corvette osiąga w ruchu miejskim 17,2 l/100 km. Jednak przyjemność jazdy tym roadsterem to przyspieszenie od 0 do 100 km.h w ciągu 4,0 sekundy oraz ograniczona prędkość maksymalna 250 km/h.

Wnętrze zaprojektowano w typowym dla tego typu roadsterów stylu retro przy wykorzystaniu elementów z drewna, aluminium oraz skóry. Wygodne fotele kubełkowe zapewniają optymalne trzymanie na zakrętach. Czytelne są zegary umieszczone w środkowym panelu. Sportowe trójramienne koło kierownicy i krótka dźwignia zmiany biegów pozwalają na łatwe manewry.

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. nawigacje satelitarną Naviflash z centralnie umieszczonym panelem ciekłokrystalicznym oraz instalację GSM z systemem głośnomówiącym.