• Luksusowe coupe po liftingu pojawi się w sprzedaży latem 2020 roku
  • Lexus LC 500 to benzyniak V8 o mocy 464 KM, a LC 500h to hybryda, której układ generuje 359 KM
  • W trakcie modernizacji poprawiono działanie skrzyń biegów, zmodyfikowano zawieszenie i multimedia, auto zyskało też nowe kolory nadwozia i wnętrza oraz nowy wzór felg

Lexus LC występuje w dwóch wersjach napędowych. Jako LC 500 z 5-litrowym benzyniakiem V8 o mocy 464 KM oraz jako hybrydowe LC 500h. W drugim przypadku za dobre osiągi odpowiada 3,5-litrowy benzyniak V6 oraz dwa silniki elektryczne, a moc układu wynosi 359 KM.

W obu wersjach techniczne modyfikacje dotyczą skrzyń biegów. W benzyniaku poprawiono działanie 10-stopniowej, automatycznej przekładni Direct Shift. Tym samym udało się usprawnić jej pracę przy przepustnicy otwartej w 50-70 proc. To z kolei pozwoliło na takie podwyższenie obrotów silnika, aby zwiększyć poczucie przyspieszenia jeszcze przed zmianą biegu.

W modelu LC 500h ulepszono tryb redukcji biegów napędu hybrydowego Multi Stage Hybrid System. Będzie on teraz częściej korzystał z drugiego biegu zamiast trzeciego, aby zapewnić płynniejszą pracę i lepsze przyspieszenie podczas wyjeżdżania z ostrych zakrętów.

Lexus LC po modernizacji ma lepsze osiągi także dzięki zmianom wprowadzonym w zawieszeniu. Za sprawą zastosowania aluminiowych wahaczy, pustych w środku stabilizatorów o zmienionej średnicy oraz nowego materiału o wysokiej wytrzymałości w sprężynach śrubowych, a także dzięki lżejszym 21-calowym, kutym felgom (opcja) udało się zmniejszyć masę resorowaną o 10 kg.

Skupiono się także na nowym dostrojeniu zawieszenia w celu uzyskania płynniejszego i bardziej miękkiego skoku, aby kierowca miał lepsze wyczucie drogi. Elektroniczne elementy sterujące przednich amortyzatorów wyregulowano, tak aby zapewnić im dłuższy skok, a sztywność ograniczników została zmieniona w taki sposób, żeby uzyskać płynny skok zawieszenia. Zwiększono również sztywność tylnego stabilizatora – ma to poprawić osiągi podczas jazdy na zakrętach oraz wpłynąć na lepszą stabilność przedniej osi.

Aby uzyskać lepszą kontrolę nad pojazdem w zakresie średnich i wysokich prędkości, system kontroli stabilizacji pojazdu VSC (Vehicle Stability Control) zyskał nową funkcję aktywnego pokonywania zakrętów (ACA). Zapewnia ono hamowanie kół po wewnętrznej stronie łuku w trakcie dynamicznej jazdy, a tym samym nie dopuszcza do poślizgu auta i pomaga kontrolować je.

Lexus LC – nowe multimedia

W trakcie poprawiania samochodu nie zapomniano również o multimediach. Lexus LC na rok modelowy 2021 standardowo otrzyma Apple CarPlay i Android Auto. Umożliwi to bezprzewodową integrację smartfona i dostęp do popularnych aplikacji nawigacji, rozrywki czy przesyłania wiadomości. W systemie Android Auto można korzystać z Asystenta Google, a informacje dostosowane do swoich potrzeb da się uzyskać na podstawie kalendarza użytkownika, historii aktywności lub ustalonych preferencji.

Apple CarPlay umożliwia klientom dostęp za pośrednictwem wyświetlacza multimedialnego pojazdu do znanego im interfejsu z ich iPhone'a. Z iPhone'm można podłączyć się w celu uzyskania wskazówek dotyczących podróży, wykonywania połączeń, wysyłania i odbierania wiadomości za pośrednictwem Siri oraz uzyskiwania dostępu do aplikacji, takich jak Spotify, Audible i podcastów Apple.

Lexus LC – nowe kolory i felgi

Pod względem stylistyki zmian jest mniej niż w przypadku techniki. Z zewnątrz Lexus LC po liftingu wyróżnia się m.in. nowymi kolorami nadwozia. Od teraz auto może być wykończone lakierem Blazing Carnelian lub Terrane Khaki – wcześniej oba były zarezerwowane dla LC Limited Edition. Ponadto pojawił się nowy wzór 20-calowych, kutych felg.

Kolorystyka wnętrza odnowionego modelu obejmuje nowe warianty skóry Flare Red oraz Manhattan Orange, przy czym te pierwsze zastępują poprzednio stosowaną tapicerkę w kolorze Dark Rose. Pozostałe odcienie skóry to czerń i ochra.

Lexus LC po liftingu będzie dostępny na zamówienie już latem tego roku.