Przód jest typowy dla wszystkich modeli Lexusa – wielki, trapezowy wlot gril, po bokach duże wloty powietrza do chłodzenia przednich hamulców. Za to tył...
Pokrywa bagażnika zakończona jest małym zgrabnym spoilerem, tylne światła mają klinowaty kształt, a dwie potężne końcówki układu wydechowego od razu sugerują, że mamy do czynienia z autem o sportowych walorach.
W pakiecie Sport+ tylny spoiler jest aktywny – wysuwa się od prędkości 80 km/h co zwiększa docisk tylnych kół do nawierzchni. Drugim dodatkiem jest dyfuzor umieszczony pod tylnym zderzakiem. Sportowe możliwości sugerują także 20- lub 21-calowe opony w rozmiarze 245/45 z przodu i 275/40 z tyłu.
Lexus LC 500 występuje z dwoma rodzajami napędu: z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów i mocy 477 KM oraz z napędem hybrydowym. W przypadku hybrydy (LC 500h) auto napędza silnik V6 o pojemności 3.5 litra i mocy 299 KM wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 132 kW (179 KM). Łączna moc układu hybrydowego wynosi 359 KM.
Obie wersje przyspieszają do „setki" w czasie poniżej 5 sekund, a prędkość maksymalna LC 500 wynosi 270 km/h, zaś wersji hybrydowej LC 500h – 250 km/h. Lexus LC 500 wyposażony jest w 10-stopniową skrzynię automatyczną, a LC 500h w bezstopniową skrzynię automatyczną, w której biegi „podzielono" na 10 przełożeń.
Lexusy LC 500 LC 500h wyposażone są we wszystkie dostępne układy elektroniczne poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Są to m.in. układy reagowania przedkolizyjnego, aktywnej kontroli prędkości, utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych.
Lexus LC 500 kosztuje 527 tys. zł. Wersja hybrydowa dostępna będzie od sierpnia 2017 r.
Galeria zdjęć
Lexus LC 500 – zadebiutował na salonie w Detroit w 2016 r.
Lexus LC 500 – wersja z sinikiem V8 osiąga prędkość 270 km/h
Lexus LC 500 – tylne światła sprawiają wrażenie przestrzennych
Lexus LC 500 – wielofunkcyjna kierownica
Lexus LC 500 – przednie wloty powietrza chłodzącego hamulce
Lexus LC 500 – kokpit ze sportowymi fotelami
Lexus LC 500 – automatyczna, 10-stopniowa przekładnia
Lexus LC 500 – dynamiczny tył
Lexus LC 500 – kokpit
Lexus LC 500 – przednie fotele
Lexus LC 500
Lexus LC 500 – wersja hybrydowa rozwija łączną moc 359 KM
Lexus LC 500h
Lexus LC 500h – prędkość maksymalna 250 km/h
Lexus LC 500 – ogromny trapezowy wlot powietrza charakterystyczny dla wszystkich modeli Lexusa
Lexus LC 500 – wnętrze typu 2+2, czyli... praktycznie 2-osobowe
Lexus LC 500h – schemat układu hybrydowego
Lexus LC 500h – schemat układu hybrydowego
Lexus LC 500 – podczas przyspieszania gang silnika przypomina dźwięki wydawane przez Astona Martina
Lexus LC 500h – luksusowe, sportowe coupe ma 4770 mm długości