Nowy SUV Lexusa urósł o 12 cm i mierzy teraz 489 cm. Rozstaw osi powiększono o 5 cm. Dzięki temu wewnątrz wygospodarowano więcej miejsca niż w poprzedniku, bez konieczności zmniejszania bagażnika.

Wysokość auta pozostała taka sama jak w RX-ie 3. generacji (168,5 cm), ale fotele obniżono o 19 mm, dzięki czemu wysocy pasażerowie zyskali więcej miejsca nad głowami.

Lexus RX 4. generacji nie tylko urósł. Inżynierowie japońskiej firmy mieli ambicję, aby RX stał się flagowym SUV-em Lexusa i mógł konkurować z takimi liderami rynku, jak BMW 5, Mercedes GLC (następca ML-a).

W nowym RX-ie znajdziemy nie tylko kompletne, komfortowe wyposażenie, lecz także wszelkie systemy elektroniczne, które poprawiają komfort i zapewniają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom.

Dość powiedzieć, że w Lexusie RX zamontowano 12 systemów bezpieczeństwa, w tym aktywny tempomat i Lexus Safety System+.

Nowy Lexus RX dostępny będzie w Polsce z dwoma rodzajami napędu: wersja 200t z silnikiem 2-litrowym turbo o mocy 238 KM oraz wersja hybrydowa 450h z silnikiem 3,5 litra, V6 o mocy 263 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Moc całkowita napędu hybrydowego wynosi 313 KM.

Obie wersje uzyskują prędkość maksymalną 200 km/h. Hybryda przyspiesza do „setki" w 7,7 sekundy, a wersja 200t w 9,5 sekundy.

Znacząco różni się zużycie paliwa obu wersji. Hybryda – według producenta – potrzebuje średnio 5,2 l/100 km, a 200t – 9,9 l/100 km.

W rzeczywistości trzeba się liczyć ze zużycie większym o co najmniej 1 litra na 100 km w obu wersjach.

Nowy Lexus RX w połowie września 2015 r. pojawił się dosłownie na chwilę w salonach w Polsce (1 lub 2 dni – pokazy dla klientów).

Pierwsza partia RX-ów dotrze do Polski w grudniu 2015. Jakie jest zainteresowanie najnowszym SUV-em Lexusa? Od września klienci zamówili ok. 200 sztuk RX-ów.

Do końca grudnia 2015 r. Lexus stosuje ceny promocyjne. Wersja RX200t kosztuje 234 900 zł, a hybrydowa RX450h – 309 tys. zł.

W roku 2016 Lexus Polska planuje znacząco zwiększyć sprzedaż RX-ów do 1100 rocznie. Dotychczas rocznie RX 3. generacji znajdował rocznie 200-300 klientów.

Jeśli plany Lexusa co do RX-a się spełnią, to na rynku wtórnym pojawi się kilkaset Lexusów RX 2. i 3. generacji – klienci będą bowiem wymieniać stare modele na nowe.