Japończycy nazwali nową wersję MX-5 RF, co jest skrótem od Retractable Fastback (wysuwany fastback). Po złożeniu dachu pod pokrywą, pomiędzy nią a ramą przedniej szyby, powstaje niewielka luka, ze zrozumiałych względów znacznie mniejsza niż w wersji kabriolet. Zdaje się to zaprzeczać purystycznemu duchowi roadstera, ale to tylko pozory.

Za siedzeniami znajdują się dwie połączone poprzeczką „kolumny”, które unoszą się, gdy 3-częściowy dach targa wraz z tylną szybą Mazdy ma być rozłożony lub złożony. Oczywiście, wszystko odbywa się automatycznie, po naciśnięciu przycisku w kabinie (na centralnym tunelu).

Obecnie Miata (Mazda) MX-5 RF wprowadzana jest do sprzedaży na rynku USA. Rozpocznie ja limitowana seria „Launch Edition”, która jednak przeznaczona jest dla amerykańskich klientów.

Przewidziano 1000 takich egzemplarzy. Wszystkie w metalizowanej barwie nadwozia Machine Grey i czarnym dachem oraz skórzanymi elementami wnętrza Auburn Nappa. Nabywcy mają do wyboru sześciobiegową przekładnię manualną lub sześciostopniowy automat.

Szczęśliwi nabywcy wyłonieni zostaną z wyselekcjonowanej grupy lojalnych klientów. Każdy nabywca wraz z samochodem otrzyma numerowany 42 mm zegarek Tourneau.

Warto przypomnieć, iż Mazda MX-5 przez 27 lat stała się najlepiej sprzedajnym się roadsterem na świecie. MX-5 RF jest kolejnym etapem w historii tego modelu.

Nowa Miata (Mazda) MX-5 RF będzie powszechnie dostępna w sieci amerykańskich dilerów w pierwszym kwartale 2017 r.