Logo
WiadomościAktualnościLogan z plecakiem

Logan z plecakiem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

A na taki samochód czekają już szeregi rzemieślników i drobnych przedsiębiorców. Po wycofaniu Poloneza Trucka i Skody Felicii Pick up na rynku (nie tylko polskim zresztą) powstała całkiem spora luka przeznaczona na tani pojazd użytkowy.

Co prawda klienci mogą wybierać spośród całej palety samochodów wielofunkcyjnych, jak Fiat Dobl?, Citroen Berlingo/Peugeot Partner czy Volkswagen Caddy, ale w wielu przypadkach barierą pozostaje cena. Ponieważ Logan w osobowej wersji sedan jak na swoją wielkość jest bardzo atrakcyjną ofertą, liczymy, że podobnie będzie z wersją towarową. Nasze szpiegowskie zdjęcia pokazują, że prace nad taką odmianą samochodu już trwają. Oczywiście niedbale przyspawana nadbudówka od Renault Kangoo jest tylko rozwiązaniem do celów badawczych i niewiele mówi o przyszłym wyglądzie pojazdu, który zostanie zaprezentowany w przyszłym roku. Wersja dostawcza będzie miała także najprawopodobniej zwiększony o kilka centymetrów rozstaw osi, co wpłyniena długość pojazdu. W zależności od potrzeb i wersji wyposażeniowej autem będzie mogło podróżować od 2 do 5 osób. Ze względu na koszty wiele elementów we wnętrzu, np. deska rozdzielcza, pozostanie bez zmian. Również w 2006 roku na rynku powinna zadebiutować Dacia Logan z silnikiem wysokoprężnym, który z racji niskich kosztów eksploatacji wydaje się najodpowiedniejszym wyborem do samochodu użytkowego. Pod maską auta z rumuńskiej fabryki w Pitesti znajdzie się dobrze znany m.in. z Renault Clio motor 1.5 dCi o mocy 65 KM. Podobnie jak oba silniki benzynowe (1.4 i 1.6 - patrz apla obok) również turbodiesel spełnia normy emisji spalin Euro 4, a do przeniesienia napędu posłuży manualna, 5-biegowa przekładnia.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: