Auto Świat Wiadomości Aktualności Lory wożą dziś zwykłe naczepy, bo brakuje samochodów

Lory wożą dziś zwykłe naczepy, bo brakuje samochodów

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk

Jeszcze przed pandemią autotransportery, czyli ciężarówki wożące po kilka aut naraz, miały pracy co nie mara. Pandemia i brak części spowodowały jednak, że popularne lory wożą dziś kontenery i naczepy z towarem, bo zleceń na przewóz samochodów jest jak na lekarstwo.

Brakuje samochodów! Dziś lory samochodowe wożą  kontenery
Maciej Brzeziński / Auto Świat
Brakuje samochodów! Dziś lory samochodowe wożą kontenery

Jak informuje serwis 40ton.net, coraz więcej ciągników wypina się z tzw. autotransporterów, czyli dwupoziomowych lawet, i podłącza do kontenerów. Tym razem jednak powodem nie są zamknięte granice, ale zastój w branży motoryzacyjnej spowodowany brakiem półprzewodników. Fabryki zwolniły, a czasem wręcz wstrzymały produkcję, mimo że chętnych na nowe auta nie brakuje.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Rykoszetem dostał także rynek aut używanych. I nie chodzi tu tylko o ceny, które od roku zatrzymały się, a w niektórych przypadkach idą w górę, bo zmalała podaż. Wiele osób odkłada decyzję o zakupie nowego auta lub czeka już kilka miesięcy na zamówione samochody. Tym samym odkłada w czasie decyzję o sprzedaży swojego samochodu.

Przeczytaj też:

ECG zrzesza firmy zajmujące się logistyką samochodową (zebrani tam przewoźnicy odpowiadają za nawet 80-95 proc. dostaw samochodów w całej Europie), twierdzi wręcz, że widoki lor wiozących kontenery to nie chwilowy obrazek. Po kryzysie wywołanym pierwszym lockdownem i zamknięciem granic sytuacja znowu stała się wyjątkowo ciężka – tym razem przez brak półprzewodników.

Ciężarówki coraz częściej stoją na placach, a planowanie ich pracy, nawet to średnioterminowe, jest praktycznie niemożliwe. Jak twierdzą przewoźnicy, jednego dnia samochody są wytwarzane, a drugiego ogłasza się kolejne przerwy w produkcji i wysyła się pracowników na urlopy. Kiedy to się skończy? To niestety kolejna niewiadoma, choć koncern Stellantis (Fiat, Peugeot, Citroen, Opel) twierdzi, że nie nastąpi to zbyt szybko. Według włodarzy włosko-francuskiego koncernu zaburzone dostawy części i tym samym nowych samochodów mogą przeciągnąć się do wiosny 2022 r.

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk
Powiązane tematy:ImportTransportlaweta
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków