Na amerykańskim rynku czterodrzwiowy klasyczny sedan Ford Fusion konkuruje z japońskimi modelami Honda Accord i Toyota Camry.
W nowym wydaniu, które miało premierę podczas salonu samochodowego w Los Angeles, Fusion otrzymał kilka nowych elementów nadwozia jak m.in. chromowany wlot powietrza atrapy chłodnicy, przednie reflektory i przedni zderzak. W obecnej formie nawiązują one do najnowszych modeli z europejskiej palety.
Oferta jednostek napędowych rozpoczyna się od czterocylindrowego Duratec o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 129 kW/175 KM z maksymalnym momentem obrotowym 324 Nm. Zastąpił on dotychczasowy silnik o pojemności 2,3 l. Otrzymał on systemy iVCT (zawory), ECT (przepustnica) oraz nowy kolektor ssący i wydechowy.
Kolejnym silnikiem jest 3,0 l o mocy 177 kW/240 KM i maksymalnym momentem obrotowym 301 Nm, który również został zmodernizowany. Nowy jest silnik o pojemności 3,5 l i mocy 194 kW/263 KM.
Podstawowy silnik o pojemności skokowej 2,5 l jest dostępny z napędem przednich kół, a także z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Natomiast silniki o pojemności 3,0 l i 3,5 l dostępne są z napędem czterech kół. Wersja 3,5 l Sport wyposażona jest w sześciostopniowy automat SelectShift.
Oprócz klasycznych wersji benzynowych w ofercie znalazła się także opcja z silnikiem 3,0 l przystosowanym do spalania paliwa E85, a także z napędem hybrydowym