Na stronie www.skoda-auto.cz opublikowano wywiad z byłym szefem rozwoju Škoda Auto Haraldem Ludankiem. W przebiegu rozmowy zabrzmiały zasadnicze informacje dotyczące Fabii S2000, dlatego cytujemy najważniejsze kwestie.
Nadzorował pan projekt rajdowego modelu Škoda Fabia S2000, jak wygląda sytuacja z jego dalszą egzystencją i występami w rajdach?
Zapewniam, że samochód pojawi się w imprezach rajdowych. Koncern w zeszłym roku potwierdził, że zespół fabryczny Škoda Auto może dalej uczestniczyć w sportach motoryzacyjnych, a ja sam uważam, że rajdy są dla Škody odpowiednią kategorią.
Koncentrujemy się jednak na bardziej „ludowych” bolidach, które będą bardziej dostępne dla naszych klientów.
Modele WRC są skomplikowane i drogie, tak więc dostępne są tylko dla silnych zespołów z profesjonalnymi kierowcami. Samochody klasy S2000 powstają natomiast z myślą o prywatnych zespołach i kierowcach zainteresowanych rajdami, dla których takie auto będzie bardziej dostępne.
S2000 ma przed sobą jeszcze rok intensywnego rozwoju. Silnik opracowany zostanie we współpracy z Audi, a ja oczywiście będę doglądał w Wolfsburgu prace nad nową jednostką, tak by udało nam się skonstruować doskonały silnik. Przygotowanie podwozia i karoserii jest w kompetencjach zespołu Škoda Auto.
Naszym celem jest, by auto było gotowe w pierwszym kwartale 2008 roku. Samochód, który prezentowaliśmy w Genewie trafi teraz do tunelu aerodynamicznego, gdzie dopracowany zostanie jego kształt. Oprócz tego auto będzie też testowane na hamowni. Potrzebujemy także jakiś dobry pomysł na obniżenie masy przodu o 30 aż 60 kg. Po ogólnozakładowym urlopie chcemy rozpocząć pierwsze jazdy na torze testowym. Jazdy nie będą tajne, tak więc wszyscy fani mogą przyjść i popatrzeć.
Od kwietnia mamy również nowego szefa Škoda Motorsport, którym został pan Michal Hrabánek. Do jego kompetencji należy dokończenie projektu Fabia S2000 i przygotowanie auta do startów w rajdach.
Źródło: Škoda Auto