Należąca do hinduskiego Mahindra & Mahindra Limited południowokoreańska marka SssanYong, produkuje nie tylko auta terenowe. W swojej ofercie ma także reprezentacyjną limuzynę, która przetrwała wszelkie zmiany własnościowe i bankructwo.

Chairmann powstał przy współpracy z Mercedesem. Pierwsza generacja oparta była na podzespołach Mercedesa W 124, a druga na bazie klasy S (W221). Wiosną 2011 roku Chairman H przeszedł radykalne zmiany, ale według niepotwierdzonych źródeł jego produkcję czasowo wstrzymano.

Obecnie auto przeszło kolejne zmiany kosmetyczne. Przednia część nadwozia otrzymała diodowe pasy do jazdy dziennej, które zastąpiły diody znajdujące się w dolnej części zderzaka. Nowe są też tylne diodowe światła zespolone. Nowy design otrzymały 19-calowe obręcze kół z metali lekkich.

Nowy Chariman W już w podstawowej wersji ma pakiet skórzany, który dotychczas oferowany był w przedłużonej wersji Summit. Natomiast elementy z drewna orzechowego nie są żadną jego imitacją, ale oryginałem.

We wnętrzu znajdziemy system informacyjny z dotykowym wyświetlaczem i dostępem do internetu, czterostrefową klimatyzację, podgrzewane i wentylowane fotele, obrotową kamerę cofania, elektryczny system domykania drzwi i pokrywy bagażnika oraz 10 poduszek powietrznych i dwuwarstwowe szyby w drzwiach.

W specyfikacji VVIP pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji własny system multimedialny, a w wersji Summit dodatkowo minibar.

W ofercie nie ma już sześciocylindrowego silnika o pojemności skokowej 2.8 litra. Gamę jednostek napędowych otwiera XGI3200 o pojemności skokowej 3.2 litra oraz mocy 250 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Najmocniejszy, widlasty ośmiocylindrowy XGI5000 o pojemności pięciu litrów ma moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 460 Nm.

System napędu na cztery koła 4-Tronic producent przejął od Mercedesa, podobnie jak siedmiostopniową przekładnię automatyczną.