Wierzymy, że nasza propozycja będzie atrakcyjna dla klientów i korzystna dla Scania. Lakiernia ma wielkość umożliwiającą wydajną produkcję na skalę przemysłową o wysokiej jakości, z zastosowaniem metod spełniających najostrzejsze wymogi ochrony środowiska." Uzasadnieniem inwestycji Scania jest widoczny trend rynkowy nakazujący firmom transportowym budowanie tożsamości marki poprzez malowanie całych kabin, lusterek, deflektorów oraz innych elementów pojazdów w firmowe barwy. Do tej pory były one zwykleprzemalowywane już po dostarczeniu pojazdu, co było procesem stosunkowo kosztownym i czasochłonnym. Nowoczesna lakiernia umożliwi dostarczenie klientom fabrycznie nowych pojazdów polakierowanych według indywidualnych życzeń.Zakład lakierniczy zlokalizowano w centrum Scania w Meppel, gdzie dawniej odbywała się produkcja kabin. Istniejące obiekty zostały wyremontowane i dostosowane do wydajnej obsługi procesu przygotowania i ostatecznego lakierowania elementów kabin oraz podwozi."Obecność wykwalifikowanej załogi oraz bliskość ostatecznej linii montażowej w Zwolle, która jest odpowiedzialna za ponad 50% naszej europejskiej produkcji samochodów ciężarowych, stanowiły dwa główne powody lokalizacji lakierni w tym miejscu" - podsumowuje Per Hallberg.Nowy zakład w Meppel będzie dostarczał polakierowane części kabiny i podwozia do fabryk w Szwecji, Holandii oraz we Francji.