Chevrolet zadebiutuje na koreańskim rynku w przyszłym roku - powiedział prezes firmy GM DAT Mike Arcamone.

"Wprowadzenie na rynek koreański marki Chevrolet pozwoli dostarczać naszym klientom modele ze światowej oferty marki, zapewniając im większy wybór podczas zakupu" - twierdzi Arcamone. "Umożliwi nam to, jako firmie GM DAT, zwiększyć naszą sprzedaż, a także nasz udział w krajowym rynku samochodowym, zwiększając jednocześnie dochody, tworząc nowe miejsca pracy i zapewniając nowe inwestycje na rynku krajowym. Uważamy, że krok ten jest kluczem do długofalowego sukcesu naszej firmy."

Popularność wśród koreańskich kierowców może zdobyć prezentowany na stoisku GM DAT Chevrolet Camaro. Ten popularny samochód sportowy wejdzie do sprzedaży na rynku koreańskim w roku 2011.

"Zgodnie z przeprowadzonymi przez nas badaniami rynku, połowa Koreańczyków zna markę, a ponad 80% rozpoznaje charakterystyczne logo Chevroleta" - mówił Arcamone.

Stworzona w roku 1911 przez słynnego kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta marka stała się jedną z czterech flagowych marek GM. W zeszłym roku samochody marki Chevrolet stanowiły 44% całkowitej sprzedaży koncernu GM. W stosunku do roku poprzedniego ich sprzedaż wzrosła o 21%.

"GM wprowadza na rynek koreański nową markę, by wzmocnić naszą pozycję na rynku krajowym" - twierdzi Tim Lee, dyrektor ds. operacji globalnych. "W zeszłym roku w 130 krajach sprzedano 3,3 mln chevroletów, co sprawiło, że marka ta stała się czwartą najbardziej popularną, globalną marką samochodów."

Sukcesy nowego, kompaktowego sedana Cruze oraz najnowszego Sparka przyczyniły się do tego, że sprzedaż samochodów spod znaku Chevroleta była w roku 2009 dwukrotnie większa od tej, jaką zanotowano w roku 2005.