W sumie trzy samochody, za kierownicą których zasiedli doświadczeni kierowcy, jeździły po Nürburgringu atakując rekord toru.

Jeden z kierowców, Mark Ticehurst, był na Nürburgringu po raz pierwszy, na przekór temu udało mu się osiągnąć doskonały czas 8 minut i 39,66 sekund. To zaledwie cztery sekundy mniej od dotychczasowego rekordu kategorii hot-hatch, który wynosi 8:35,02. Jaka jest tajemnica sukcesu?

Do lepszych osiągów dopomógł zestaw aerodynamiczny i modyfikacje zawieszenia (z przodu obniżone o 25 mm, a z tyłu o 10 mm). Opony, klocki hamulcowe i tarcze pozostały seryjne. Pod maską ukryto doładowany silnik znany z modelu Mazda 6 MPS – MZR 2,3 DISI Turbo, który produkuje moc maksymalną 191 kW (260 KM) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 380 Nm przy 3000 obr./min. Za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów napędzana jest przednia oś.

Co prawda Mazda 3 MPS nie pokonała dotychczasowego rekordu, ale firma zaplanowała powrót na legendarny tor w przeciągu lata, kiedy podejmie kolejną próbę złamania rekordu.