W 1991 roku Mazda stała się pierwszym i jednym japońskim producentem, który wygrał w legendarnym, wytrzymałościowym wyścigu 24 Hours of Le Mans.
Mazda 787B z silnikiem rotacyjnym o mocy 700 KM pokonała wówczas 362 okrążenia ze średnią prędkością ponad 205 km/h. Był to ostatni rok, kiedy silnik Wankla mógł być dopuszczony do wyścigu na skutek późniejszej zmiany przepisów. Po 17 latach starań udało się i marzenia teamu z Hiroszimy się spełniły.
Z okazji okrągłego jubileuszu Mazda 787B opuściła Muzeum w Hiroszimie, gdzie jest wystawiona od pamiętnego 1991 roku, i została poddana odpowiednim zabiegom, by mogła ponownie pojawić się na Le Mans.
Poza występem na torze, samochód weźmie udział także w paradzie kierowców w centrum miasta w przeddzień rywalizacji. Do Le Mans powróci także większość członków zwycięskiego zespołu z 1991 roku.
Galeria zdjęć
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans
Mazda 787B powraca do Le Mans