Dzięki temu Mazda awansowała na 14. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,6% udziału w rynku. Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom już 34 626 samochodów. Marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, a największy sukces przyniosły modele 6. generacji, oparte na technologii SKYACTIV i wzornictwie KODO: Dusza Ruchu.
W 2015 r. największą popularnością cieszyła się Mazda6 (2 989 zarejestrowane egzemplarze), zaraz za nią Mazda3 (2 932 szt.) i CX-5 (1 795 szt.). Zaraz za podium uplasowała się Mazda CX-3 – ubiegłoroczny debiutant, który do salonów trafił w połowie roku.
- Miniony rok był bardzo intensywny dla Mazdy. Wprowadziliśmy do sprzedaży nową Mazdę2 i CX-3, Mazdę6 i CX-5 2015 oraz czwartą generację MX-5 – wszystkie okazały się sukcesem! Tak dużym, że nawet nie byliśmy w stanie sprostać popytowi na niektóre modele, zwłaszcza CX-3. Cieszy nas ogromnie rosnąca sprzedaż, co ważne – wciąż głównie do klientów indywidualnych, którzy poszukują marki o podobnych wartościach, z własnym pomysłem na motoryzację - podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Rejestracje modeli Mazda w Polsce w 2015 r.
Model | Rejestracje |
Mazda6 | 2 989 |
Mazda3 | 2 932 |
Mazda CX-5 | 1 795 |
Mazda CX-3 | 643 |
Mazda2 | 618 |
Mazda CX-9 | 293 |
Mazda MX-5 | 59 |
Mazda CX-7 | 4 |
Mazda5 | 2 |
Razem: | 9 335 |
Mazda - rejestracje w latach 2008-2015
2008 | 1 762 |
2009 | 2 981 |
2010 | 3 811 |
2011 | 2 524 |
2012 | 2 421 |
2013 | 4 261 |
2014 | 7 531 |
2015 | 9 335 |
Razem: | 34 626 |