W nowej klasie S przygotowanej przez AMG zmieniono nie tylko detale karoserii i wnętrza – najważniejszą zmianą jest nowy silnik benzynowy V8 biturbo o pojemności 4 litrów. Tu wielbiciele najmocniejszych wersji Mercedesów mogą być zaskoczeni – poprzedni model klasy S miał pod maską silnik o poj. 5,5 litra biturbo. Dlaczego zdecydowano się na mniejszą jednostkę? Bo jest bardziej wydajna od poprzedniczki – mimo mniejszej o 1,5 litra pojemności nowa „V-ósemka" rozwija moc 612 KM (o 27 KM więcej niż poprzednia wersja). Poza tym nowy silnik ma system odłączania cylindrów, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
Osiągi nowego silnika? Rewelacyjne – do „setki" dwutonowa limuzyna potrzebuje zaledwie 3,5 sekundy! Prędkość maksymalna ograniczona została do 250 km/h, ale istnieje możliwość odblokowania jej – wtedy S63AMG rozpędza się do 300 km/h.
W nowej klasie S 63 AMG silnik współpracuje z nową skrzynią automatyczną – to przekładnia 9-stopniowa, zastąpiła dotychczas stosowaną 7-stopniową.
Napęd przenoszony jest na obie osie – realizuje to system AMG Performance 4MATIC+. Zawieszenie jest pneumatyczne (Airmatic) – kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy: Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual.
Standardowo S63AMG osadzana jest na 19-calowych kutych felgach z lekkich stopów.
Druga odmiana klasy S ze znaczkiem AMG – S65 to jedno z nielicznych już aut mających pod maską prawdziwego króla silników – jednostkę V12 o pojemności 6 litrów. Moc – 630 KM, a moment obrotowy – aż 1000 Nm. Ta wersja ma jednak... gorsze przyspieszenie – do „setki" potrzebuje bowiem 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna – jak w przypadku S63 – to 250 km/h, z możliwością odblokowania do 300 km/h.
Kierowca ma do wyboru 5 programów jazdy: Individual, Comfort, Sport, Sport+ oraz Curve (zakręt). W tym ostatnim programie auto pochyla się w zakręcie (niespełna o 3 stopnie), niwelując w ten sposób siłę odśrodkową działającą na kierowcę i pasażerów.
Ekstremalna S65 AMG ma napęd tylko na tylne koła, wyposażona jest w skrzynię automatyczną 7-stopniową. Auto standardowo osadzane jest na 20-calowych kutych felgach.
Ile kosztują ekstremalne odmiany klasy S? Ceny wersji AMG S63 4MATIC+ zaczynają się od 769 tys. zł, a S65 AMG od 1 miliona 108 tys. zł. Oczywiście, lista opcji jest długa – wybierając kilka lub kilkanaście pozycji z listy, można cenę powiększyć o 200-300 tys. zł.