Mercedes-Benz zaprezentował już czwartą wersję BlueEFFICIENCY swojego modelu klasy C. Konkretnie chodzi o odmianę C 350 CGI BlueEFFICIENCY wyposażoną w 6-cylindrowy widlasty silnik wolnossący o pojemności 3498 cm3. Jednostka znana jest z modelu CLS i otrzymała nową technologię wtrysku paliwa, która według producenta efektywniej wykorzystuje paliwo. Silnik korzysta z wtryskiwaczy piezoelektrycznych, dzięki którym paliwo można lepiej dawkować i wtryskiwać kilkakrotnie w czasie jednego cyklu. Pompa paliwowa może wtryskiwać benzynę pod ciśnieniem do 200 barów, co jest o ok. 50 razy więcej niż przy zwykłym wtrysku punktowym. Stopień sprężania również jest relatywnie wysoki – 12,2:1.

Silnik w C 350 CGI oferuje moc maksymalną 215 kW (292 KM) przy 6400 obr./min (o 15 kW/20 KM więcej niż w zwykłym C 350), podczas gdy zużycie paliwa dzięki wykorzystaniu pozostałych elementów BlueEFFICIENCY zmniejszyło się w cyklu mieszanym o 14 % (teraz 8,3 l/100 km). Silnik bez problemu może spalać 95-oktanową benzynę. Jednostka już dziś pełni normę emisyjną Euro V. Poprawiły się również właściwości dynamiczne, ponieważ wraz z wyższą mocą o 15 Nm zwiększył się również moment obrotowy - do 365 Nm w zakresie 3000-5100 obr./min. Model Mercedes-Benz C 350 CGI BlueEfficiency rozpędza się od 0 do 100 km/h o dwie dziesiąte sekundy szybciej (w 6,2 s) od klasycznego C 350, prędkość maksymalna ustalona została elektronicznie na poziomie 250 km/h.

Cena dla rynku niemieckiego wynosi 46 796,75 euro.