W ofercie debiutują nowe, praktyczne elementy dodatkowego wyposażenia, od podwójnego siedzenia dla pasażerów z przodu i fabrycznej nawigacji, do okna dachowego oraz kamery cofania. Wszystkie nowe wersje i dodatki można od dziś zamawiać w salonach Mercedes-Benz. Pierwsze dostawy zmodernizowanego Citana ruszą w czerwcu.
Od czerwca 2015 r. wszystkie Citany rejestrowane jako samochody osobowe będą standardowo spełniać normę Euro 6. Na życzenie, również modele z homologacją ciężarową można zamawiać w specyfikacji Euro 6 - i to na ponad rok przed jej obowiązkowym wprowadzeniem dla aut dostawczych. Co istotne, w przypadku wszystkich wersji z jednostkami Diesla, zgodność z Euro 6 uzyskano dzięki zmianom w konstrukcji silników oraz zastosowaniu katalizatora redukującego NOx. Nie było tu potrzeby stosowania skomplikowanej technologii SCR - a to oznacza, że kierowca nie będzie musiał dolewać dodatkowo czynnika AdBlue.
Wszystkie Citany spełniające normę Euro 6 są standardowo wyposażone w pakiet BlueEFFICIENCY, obejmujący m.in.: funkcję start/stop, która pomaga obniżyć średnie zużycie paliwa wersji wysokoprężnych do zaledwie 4,3 l/100 km (cykl NEDC).
Tak niskie zapotrzebowanie na paliwo nie odbywa się jednak kosztem osiągów – silniki Diesla zgodne z Euro 6 legitymują się o 20 Nm wyższym maksymalnym momentem obrotowym (od 200 do 260 Nm). Moce silników pozostają bez zmian i wahają się od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM).
Nowe elementy opcjonalnego wyposażenia pozwalają na jeszcze dalej idącą indywidualizację Citana. Odmiany "długie" rejestrowane jako osobowe na życzenie dostępne są z dzielonym, ręcznie sterowanym oknem dachowym nad przednimi fotelami. Wykonano je z przyciemnionego szkła. Obie części można otwierać niezależnie, zgodnie z kierunkiem jazdy. Kolejną porcję światła wpuszcza do wnętrza nowy, zintegrowany szklany dach panoramiczny nad tylnymi siedzeniami.
Zmodernizowanego Citana można jeszcze lepiej dostosować do indywidualnych potrzeb Klienta - można go wyposażyć podwójny fotel pasażera z przodu. Oba siedzenia mają regulowane na wysokość zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jeśli nie są używane, ich oparcia można złożyć, a powstałą powierzchnię wykorzystać na przykład do wypełniania dokumentów. Pod podwójnym fotelem wygospodarowano dodatkowy schowek.
Nowy system nawigacyjny, opracowany specjalnie z myślą o Citanie, bezbłędnie prowadzi do celu. Urządzenie w rozmiarze 1DIN ma dotykowy wyświetlacz o przekątnej 3,5". Poza nawigacją GPS z mapami krajów europejskich zaopatrzono je w port USB, gniazdo kart SD, interfejs AUX i Bluetooth oraz cyfrowe radio DAB+.
Kolejna nowość - opcjonalna kamera cofania - ułatwia parkowanie i zwiększa bezpieczeństwo manewrów przeprowadzanych przy niewielkich prędkościach. Jej obiektyw zamontowano nad mocowaniem tylnej tablicy rejestracyjnej. Obraz z kamery prezentuje wyświetlacz w lusterku wstecznym - automatycznie ściemniany przy zbyt dużym nasłonecznieniu. Specjalne linie pomagają we właściwej ocenie odległości.
Poza modernizacjami technicznymi zmienia się nazwa Citana Kombi - podobnie jak nowe Vito, od teraz model będzie nazywać się Citan Tourer.