Mercedes-Benz produkuje obecnie cztery terenowe modele. Pierwszą terenówką była jednak klasa G, która od roku 1979 nieprzerwanie produkowana jest w austriackim Grazu w fabryce Magna Steyr. Auto powstało w ogólnej ilości ok. 200 tys. egzemplarzy. W swojej karierze zwyciężyło w Rajdzie Paryż-Dakar, zyskało prestiż w wyposażeniu wielu armii świata, służyło papieżowi, pojawiło się w wielu serialach i filmach i stało się designową ikoną. Żeby klasa G mogła dalej z sukcesem walczyć o swoją pozycję na rynku, producent przygotował kolejny facelifting i poszerzenie wyposażenia o systemy multimedialne.
Odmłodzony model wyróżnia się zmienioną atrapą chłodnicy z trzema horyzontalnymi listwami i nową stylistyką 18-calowych kół. W ofercie nadal pozostają trzy karoserie – krótka 3-drzwiowa, długa 5-drzwiowa Station Wagon i Cabriolet. Paleta silników obejmuje 3-litrowy turbodiesel V6 w modelu G 320 CDI (165 kW/224 KM; 530 Nm) lub nowy 8-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 5,5 l w modelu G 500 (285 kW/388 KM; 540 Nm), który zastąpi dotychczasową jednostkę o pojemności 5 l (218 kW/296 KM). Z nowym silnikiem V8 klasa G przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Topowa odmiana G 55 AMG na razie pozostaje bez następcy.
Klasa G jest prawdziwym off-roadem, dlatego nie zaskoczy stały napęd na wszystkie koła i blokady wszystkich trzech dyferencjałów. Częścią układu napędowego jest również 7-stopniowy automat 7G-Tronic, a nad wszystkim czuwają elektroniczne systemy ESP i 4ETS (kontrola trakcji).
Odmłodzona wersja klasy G otrzyma ulepszoną wersję elektroniki pokładowej. Standardem dla G 320 CDI jest bluetooth hands-free i system audio z wbudowaną zmieniarką na 6 płyt CD. W wyposażeniu znajdziemy również dwa odbiorniki radiowe zapewniające lepszy odbiór sygnału radiowego, dostosowanie głośności do prędkości jazdy oraz klawiaturę numeryczną służącą do wybierania tak frekwencji radiowej, jak numeru telefonu. Za dopłatą dostępne jest złącze do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza. System wyświetla wtedy na display’u na konsoli centralnej informacje o odtwarzanym utworze, a odtwarzaczem sterować można poprzez przyciski na kierownicy. Zarazem ładowana jest jego bateria.
Standardem dla modelu G 500 jest system informacyjno-rozrywkowy Comand APS obejmujący zmieniarkę na 6 CD, nawigację satelitarną z dyskiem twardym, która rejestruje drogi nieoznaczone na mapie elektronicznej, menu off-road i ulepszone sterowanie głosowe Linguatronic. System rozpoznaje całe słowa bez względu na osobę udzielającą polecenia i bez potrzeby wcześniejszego „uczenia się” poszczególnych poleceń. Linguatronic załącza się poprzez przycisk na kierownicy i można go wykorzystać do wszystkich operacji – sterowania systemem audio, wybierania numeru telefonu czy sterowania nawigacją.
System Comand APS można opcjonalnie poszerzyć o odbiornik telewizyjny i kamerę parkowania. Za dopłatą można również otrzymać elitarny zestaw audio Harman Kardon Logic7 z 12 głośnikami o mocy całkowitej 450 W. Dostępne są również wentylowane przednie fotele.
Odmłodzona klasa G na rynku pojawi się we wrześniu 2008. Najtańsza 3-drzwiowa wersja G 320 CDI kosztować będzie w Niemczech 68 425 euro z VAT, cena 3-drzwiowego G 500 wyniesie 86 165 euro. G 320 CDI z 5-drzwiowym nadwoziem wyceniono na 73 542 euro, podczas gdy cena G 500 wzrasta do 91 392 euro. Cabriolet będzie o prawie tysiąc euro droższy od wersji 5-drzwiowej.