Nie inaczej było w samym maju - Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu 2015 r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia - 728 809 (+13,6%).
Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku - dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj - to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju).
W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium.
W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt.
Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów).
Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy - w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii.
Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205).
Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców - najwięcej z Chin oraz USA.
Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą - w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem - w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim.
"Chcemy, aby model GLC - który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni - kontynuował historię naszego sukcesu" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV".
Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach - w Niemczech i we Włoszech - o ponad 50%.
Sprzedaż oddziału aut osobowych Mercedes-Benz Cars
Maj 2015 | Zmiana (%) | Styczeń-maj 2015 | Zmiana (%) | |
Mercedes-Benz | 151 135 | +12,8 | 728 809 | +13,6 |
smart | 11 142 | +45,5 | 50 835 | +28,8 |
Mercedes-Benz Cars | 162 277 | +14,5 | 779 644 | +14,5 |
Sprzedaż Mercedes-Benz na poszcz. rynkach | ||||
Europa | 65 056 | +5,1 | 316 324 | +10,5 |
- w tym: Niemcy | 22 252 | +2,1 | 105 591 | +3,3 |
NAFTA | 34 488 | +13,8 | 156 894 | +10,9 |
- w tym: USA | 29 583 | +11,1 | 136 926 | +9,4 |
Azja | 46 260 | +23,4 | 229 761 | +19,3 |
- w tym: Japonia | 4 300 | +40,6 | 26 256 | +13,3 |
- w tym: Chiny | 27 562 | +19,8 | 132 814 | +18,0 |